رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری رویداد ایستادن پای پژوهش

رویداد ایستادن پای پژوهش، پنج شنبه ۲۷ آذرماه، با بیان مقدمه ای بر ضرورت، به معنای صبر و ایستادگی و پایداری برای تحقق یک هدف و با تاکید بر نقش آن در رشد علمی برگزار شد.
در این رویداد دکتر سعادت نیا استاد و مدیرگروه نورولوژی دانشگاه سخنرانی خود را با عنوان بیمار تخت ۲۶ ارایه و طی آن داستان یک تحول در درمان بیماری ترومبوز وریدی مغز که از سال اول رزیدنتی و با ویزیت بیمار تخت ۲۶ مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) آغاز و پس از ۱۵ سال پژوهش مستمر، منجر به دستاوردهای پژوهشی و درمانی چشمگیری شده بود را روایت کرد.
وی نشان داد که چگونه انجام پژوهشهای پیوسته پیرامون یک سوال پژوهشی می تواند به دستاوردهای با ارزش و خشنود کننده ای بیانجامد.
سخنران بعدی رویداد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر زائری بود که در مورد اهمیت پشتکار و مداومت و کار طولانی مدت در حصول هر نتیجه ای به ویژه دستاوردهای علمی مطالبی ارائه نمود.
سخنران ویژه آخر این رویداد مهندس مهدی فخری زاده فرزند شهید محسن فخری زاده بودند که حضار را با منش و روش این شهید دانشمند آشنا نمود و بر پایدار و پیوسته نگه داشتن مسیر فعالیت های علمی ایشان تاکید کرد.
جلسه با مشارکت شرکت کنندگان و تاکید بر ضرورت مفهوم استقامت و پشتکار برای حصول رشد فردی و علمی پایان یافت.
لازم به ذکر است علم یک موجود اجتماعی است که در طول تاریخ با تلاشها و درک دینامیک پدیده ها شکل میگیرد و پیش میرود و درک ما را از مسائل اطرافمان متحول می‌کند، بنابراین ممکن است برای مساله های قدیمی راه حل بهتری ارائه بدهد یا برای مساله های حل نشده راه حل پیدا کند.