رفتن به محتوای اصلی
x

گروه‌بندی، کم کردن ساعت آموزش و تهویه مطلوب شروط بازگشایی مدارس است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه وبینار بررسی بازگشایی مدارس و هماهنگی بین مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: گروه‌بندی مناسب تعداد دانش‌آموزان، کم کردن ساعت کلاس‌ها و تهویه مطلوب کلاس به سلامت دانش‌آموزان در بازگشایی مدارس کمک کند و در بازدیدها نیز موارد مورد نیاز، اصلاح خواهد شد.

دکتر شاهین شیرانی افزود: امیدوارم بتوانیم پوشش واکسیناسیون را به ۸۵ تا ۹۰ درصد جامعه برسانیم و واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال را نیز به بهترین نحو انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه همچنین گفت: در حال حاضر مشکلی در تعداد واکسن‌های داخلی و خارجی نداریم و علیرغم اینکه اجباری در دریافت واکسن افراد وجود ندارد اما به دلیل مسئولیت‌های اجتماعی که داریم باید برای پیشگیری و درمان کرونا، این واکسیناسیون انجام شود.

وی تاکید کرد: آمار ثابت کرده است، واکسیناسیون باعث کاهش تعداد مبتلایان به کرونا می‌شود و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز با واکسیناسیون کاهش می یابد.

دکتر شیرانی تصریح کرد: بایستی آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در خصوص واکسیناسیون داده شود تا آگاه سازی جامعه بالاتر برود، چرا که ایمنی ناشی از واکسن، ده‌ها برابر بیشتر از ایمنی ناشی از مبتلا به بیماری است.