رفتن به محتوای اصلی
x

کاهش گردش ویروس کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

در ارتباط تصویری قرارگاه شهید سلیمانی اصفهان با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به دستاورد‌های بسیارمطلوب طرح شهید سلیمانی در استان اشاره شد که کاهش گردش ویروس کرونا را در پی داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط تصویری مشترک وزیر بهداشت و فرمانده کل سپاه، همدلی وهمگرایی بین سپاه، بسیج ودانشگاه علوم پزشکی اصفهان را در شرایط شیوع کرونا ستودنی دانست و گفت: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی هزار و ۱۰۰ پایگاه در استان راه اندازی شد که حاصل فعالیت‌های این پایگاه‌ها غربالگیری ۶۰ درصد جمعیت، ۷۹ درصد پیگیری بیماران، ۵۲ درصد رهگیری افراد در معرض تماس می باشد.

وی افزود: همچنین کاهش ۸۰ درصدی موارد بستری، ۶۰ درصدی موارد مرگ و میر و کاهش آزمایش‌های مثبت در اوج اپیدمی از ۶۰ درصد به کمتر ۲۰ درصد علامت بسیار خوبی در کاهش گردش ویروس در جامعه است.
دکتر طاهره چنگیز، ارائه نمونه خاص بومی ایرانی اسلامی از مدیریت بحران و انجام کار‌های بزرگ را از مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که با همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وتمهیدات لازم برای ادامه این روند سیر نزولی بیماری حفظ شود.