رفتن به محتوای اصلی
x

پیام رئیس دانشگاه به مناسبت روز اورژانس

دکتر طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مناسبت بیست و ششم شهریورماه، روز ملی فوریت های پزشکی، طی پیامی این روز را به ایثارگران خط مقدم درمان، پرسنل فوریت های پزشکی، تبریک گفت.
متن پیام به شرح زیر می باشد:


بسمه تعالی
بیست و ششم شهریورماه، این مبارک روزی را که به نام اورژانس پیش بیمارستانی نامیده شده گرامی می داریم و صمیمانه دست تک تک مدافعان سلامت را که در خط مقدم جبهه درمان بی منت و بی چشم داشت با همه وجود خود برای ارتقای سطح سلامت جامعه تلاش می کنند، به گرمی می فشارم.
پرسنل فوریت های پزشکی به راستی ایثارگران گمنامی هستند که در هر حادثه ای همچون فرشتگان نجات بر کالبد رنجور بیماران و مصدومان فرود می آیند تا با مدد از پروردگار خویش، همت والا و دستان شفابخش خود، بنده ای از بندگان خدا به سلامت از پسِ مصیبتی که در آن گرفتار شده رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده اش بازگردد.
هر ساله مرگ و میر در حوادث عدد بالایی را به خود اختصاص می دهد، که چه بسا اگر این عزیزان نبودند بسیاری دیگر از حادثه دیدگان و حتی بیماران در همان نخستین دقایق، بخشی از توانایی و سلامت خود و حتی جانشان را از دست می دادند.
پس جا دارد، در میان ۳۶۵ روزِ سال، امروز را بهانه کنیم تا هرچند مختصر و ناقابل تمام قد در مقابل این عزیزانِ فداکار بایستیم و پیشانی فرد فردِ آنان را که مصداق واقعی آیه "ومن احیاها فکانما احیا الناس جمیعا" هستند از راه دور ببوسیم و برای همه آنها آرزوی سلامتی و موفقیت و سربلندی روزافزون کنیم.
"و من الله توفیق"