رفتن به محتوای اصلی
x

نشست صمیمانه مدیر روابط عمومی دانشگاه با اصحاب رسانه

سه شنبه چهارم آبان ماه، نشست صمیمانه مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی با اصحاب رسانه، در تالار رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید.

در این نشست دکتر سلطانیان، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت مولود حضرت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، همچنین گرامیداشت هفته همگانی بیمه سلامت و هفته سواد رسانه ای در حوزه سلامت، یکی از بزرگترین و مهمترین مشکلات و معضلات دنیای امروز، را پاندمی کووید 19 عنوان نمود و تصریح کرد: درتمامی دنیا از جمله کشور ما، تمام فعالیت های حوزه سلامت و دیگر حوزه ها، حول مشکل پاندمی کرونا قرار گرفته و تقریباً تمام سیاست ها به سمتی پیش می رود تا بتوان آن را کنترل کرد.

دکتر سلطانیان افزود: در طول مدت همه گیری بیماری کرونا، با تلاش بی وقفه و شبانه روزی حوزه بهداشت و درمان و ارگان‌های درگیر، سعی در کنترل این بیماری نمودیم و در این راه تعدادی از عزیزان کادر درمان را نیز از دست دادیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پیک پنجم کرونا را پشت سر گذاشته و با توجه به آمار و اطلاعات موجود منتظر پیک ششم آن هستیم افزود: آمار چندین استان همجوار به ویژه استان یزد شروع به افزایش نموده و ناگزیر استان اصفهان نیز درگیر این موضوع خواهد شد، ولی در حال حاضر منحنی های موجود در استان از روند تقریبا یکنواخت حکایت داشته و افزایش چشمگیری مشاهده نمی گردد.

دکتر سلطانیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ترغیب و اقناع مردم پیرامون واکسیناسیون توسط اصحاب رسانه گفت: در دنیا چندین نوع واکسن در حال توزیع است و خوشبختانه با واردات صورت گرفته، مشکلی از نظر توزیع آن در کشور وجود ندارد؛ در حال حاضر نیز بیش از 750 هزار دوز واکسن در استان اصفهان آماده تزریق می باشد، ولی مرحله تزریق دوز اول با شیب ملایم در حال انجام بوده و استقبال مردم جهت تزریق کم است که این نقش رسانه ها را در تشویق مردم به زدن واکسن پررنگ تر نشان می دهد.

دکتر سلطانیان به این نکته مهم نیز اشاره نمود که متاسفانه فضای مجازی به سمتی پیش می رود که با سخنان غیر علمی و غیر کارشناسانه، رغبت مردم را به زدن واکسن کم کرده است.

وی اصحاب رسانه را منادیان فکر و اندیشه و سردمداران فکر و حقیقت عنوان کرد و از آنان درخواست نمود تا مردم را با اطلاع رسانی درست و صحیح برای انجام واکسیناسیون ترغیب کنند.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه در پاسخ به این سؤال که بهترین نوع واکسن کدام است تشریح نمود: قطعا بهترین نوع واکسن در دسترس ترین آن است و مردم بایستی این نکته مهم را مد نظر قرار دهند که زدن واکسن از ابتلا به بیماری کووید 19 پیشگیری نمی کند، ولی مطمئنا از میزان مرگ و میر و ابتلا به عوارض شدید بیماری پیشگیری می نماید و لذا مردم همچنان بایستی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تشکر از زحمات سخنگوی سابق دانشگاه در راستای همکاری با اصحاب رسانه در ارائه اطلاعات به روز، درست، منظم و منسجم، دکتر عقدک را به عنوان سخنگوی جدید دانشگاه معرفی و اصحاب رسانه درخواست نمود که آمار کرونا را از مراجع ذیصلاح دریافت نمایند.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه در استان اصفهان، حدود 1/5 میلیون نفر هنوز برای تزریق نوبت اول مراجعه نکرده اند، به ارائه آمار پوشش واکسیناسیون در استان اصفهان پرداخت و گفت: طی آمار بدست آمده مربوط به روز گذشته، میزان درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول حدود 69/36 درصد، نوبت دوم 43/2 درصد و پوشش واکسیناسیون فرزندان 12 تا 18 سال حدود 58/48 درصد می باشد.

دکتر سلطانیان با تاکید بر اینکه اگر مردم برای تزریق واکسن همکاری نکنند معضل کرونا حل نخواهد شد تصریح کرد: همه ما در یک کشتی سوار هستیم و نگاه انفرادی به این بیماری نه تنها سلامت خودمان، بلکه سلامت دیگران را نیز به خطر می اندازد و این وظیفه اصحاب رسانه است تا با تبیین اهمیت تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی به مردم، آنها را نسبت به زدن واکسن آگاه کنیم.

گفتنی است در ادامه مراسم اصحاب رسانه ضمن تبریک به مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه در قبول این مسئولیت، بر تعاملات قویتر و همکاری بیشتر اعضای بهداشت و درمان با اصحاب رسانه تاکید نمودند.

در پایان مراسم نیز دکتر عقدک ضمن معرفی و بیان سوابق کاری خود در حوزه بهداشت و درمان، همکاری خود را با اصحاب رسانه اعلام نمود.

 

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)