رفتن به محتوای اصلی
x

مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه

دوشنبه ۲۶ خردادماه، آیین تجلیل و تکریم از دکتر علیرضا یوسفی و معارفه دکتر رضایتمند معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با حضور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس و معاونین دانشگاه و همچنین جمعی از مدیران و کارکنان در مرکز همایش های علمی دانشگاه تالار ابن سینا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت طی سخنانی اقدام غیر مترقبه جناب دکتر یوسفی و اصرار بر استعفای خود را، تلاش وی برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  به سمت جوانگرایی و شکل گیری یک فصل جدید در دانشگاه عنوان نمود.

وی افزود: کسانی که در آینده، تاریخ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را می نویسند، بدون اغراق نام دکتر یوسفی را به عنوان "سردار سازندگی حوزه سلامت استان" و سرلوحه سه دهه سازندگی در این دانشگاه خواهند شناخت.

دکتر جهانپور در ادامه سخنان خود،  تمرکز دکتر یوسفی طی سی سال خدمت در حوزه سازندگی را بسیار تحسین برانگیز برشمرد و آن را به عنوان یک توفیق الهی که نصیب ایشان شده است عنوان کرد.

در ادامه دکتر چنگیز رییس دانشگاه در ابتدای سخنان خود با تلاوت آیاتی از سوره انشراح، گفت: امروز شاهد تغییر و تحولی هستیم که از جنس فارغ شدن از یک کار و مشغول شدن در عرصه نو می باشد و در این روند، فقط جنس ماموریت تغییر پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: در سال هایی که بر دانشگاه گذشته، سهم جناب دکتر یوسفی، هم به عنوان یک معلم در دانشگاه و هم بعنوان یک مسئول اجرایی، انکار ناپذیر است، چه در حوزه های زیر ساختی و نرم افزاری دانشگاه و چه در تغییر نگرش های مدیریتی.

رییس دانشگاه در ادامه سخنان خود استفاده از تجربیات آقای دکتر یوسفی و تسلط ایشان بر منابع انسانی و همچنین همکاری در مباحث زیر ساختی سلامت استان و مکتوب کردن تجارب ۳۰ ساله و قرین کردن تاریخ چندرسانه ای دانشگاه را از درخواست های دانشگاه از ایشان یاد کرد و تصریح نمود: انشاالله با یاری خداوند بتوانیم این آموخته ها را به نسل های بعدی انتقال بدهیم و اگر خطایی هم بوده، شناسایی و با رفع آنها به نتایج مطلوب در امورات دانشگاه برسیم.

سپس دکتر یوسفی  در سخنرانی خود اظهار کرد: از خداوند متعال سپاسگزارم که طی سه دهه خدمت خود در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حسرتی را به دل ندارم، هر اقدامی که برای دانشگاه لازم بوده انجام داده و هیچ کار نیمه تمام و برزمین مانده ای برای دانشگاه انجام نداده ام.

وی عشق و انگیزه در کار را یک موهبت خدادادی و رکن اصلی موفقیت خود در کارهای دانشگاه عنوان کرد و افزود: تاکید بر روی یک نقطه و انجام امورات زیر ساختی و پروژه های عمرانی دانشگاه هم یک توفیق الهی بوده که نصیب بنده شده است به طوریکه بالغ بر یک میلیون متر زیرساخت در دانشگاه را شاهد هستیم.

دکتر یوسفی در پایان سخنان خود از کلیه همکاران، بازنشستگان، روسای دانشگاه در طول سه دهه خدمت که تمام همکاری های لازم برای انجام اقدامات اساسی دانشگاه را با وی داشتند تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه مراسم دکتر رضایتمند طی سخنانی با بیان قبول مسئولیت مدیریت بودجه در سال ۹۶ گفت: در آن زمان نمیدانستم که چه مسئولیت سنگینی را پذیرفته ام، ولی در حال حاضر که مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع را پذیریرفته ام کاملا نسبت به شرایط و دشواری های این راه آگاه هستم.

وی دشواری های پذیرش این مسئولیت را در سه وجه عنوان کرد و تصریح نمود: اولین دشواری این راه شامل مشکلات مالی و شرایط سخت مالی کشور و دانشگاه است که در این خصوص همگی بایستی با فکر بیشتر، برنامه ریزی، همدلی و همراهی این شرایط سخت را سپری کنیم.

دکتر رضایتمند دشواری دوم را تبدیل شدن معاونت اداری و مالی به معاونت توسعه مدیریت و منابع و ایده، فکر و دانش بسیار پشتوانه آن عنوان کرد و افزود: حوزه مدیریت توسعه وظیفه اش پشتیبانی از حوزه های فنی در راستای ماموریت اصلیشان که در حقیقت ارتقای سلامت است می باشد.

وی سومین دشواری قبول این مسئولیت را فعالیت به جای دکتر یوسفی عنوان نمود و در پایان سخنان خود با تاکید بر آگاهی از دشواری های این راه گفت: از همه عزیزان که به من اعتماد کردند تا در راه این مسئولیت خطیر قدم بگذارم سپاسگذارم و ضمن توکل و استعانت از خدا از همه عزیزان درخواست دارم تا با همدلی و همفکری یکدیگر بتوانیم وظیفه اصلیمان که همانا ارتقای سلامتی مردم و ارتقای دانش است به خوبی انجام دهیم.

شایان ذکر است در پایان مراسم حکم انتصاب دکتر رضایتمند و همچنین لوح تجلیل و تقدیر  از دکتر یوسفی از طرف رییس دانشگاه به آنها اهدا شد.