رفتن به محتوای اصلی
x

عضو کمیته علمی کشوری کرونا: تشکیک در مورد تاثیر واکسن های کرونا ظلم به بشریت است

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تاثیر واکسن های موجود در کاهش ابتلا به فرم شدید بیماری، بستری در بخش های عادی، مراقبت های ویژه و مرگ و میر ناشی از کرونا ثابت شده، بنابراین تشکیک در مورد تاثیرگذاری واکسن کرونا، ظلم به بشریت است.

دکتر مجید مختاری در گفتگویی، با بیان اینکه مطالعات مختلف نشان داده است که واکسن کرونا باعث کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی می گردد، افزود: اخیرا در یک مطالعه مشخص شده است که اگر بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت، ۴۰ درصد از جمعیت دنیا در زمان غلبه واریانت دلتا، واکسینه شده بودند، از مرگ و میر ۲۰ میلیون نفر جلوگیری می شد.

 وی ادامه داد: سویه اُمیکرون مرگ و میر بالایی نسبت به سویه دلتا ندارد اما میزان ابتلا به اُمیکرون بسیار بیشتر و حتی ۵ تا ۶ برابر دلتا است که این قدرت سرایت اُمیکرون، باعث هجوم بیماران در سراسر دنیا به مراکز درمانی شده و فشار زیادی را به سیستم درمانی کشورها وارد می کند.

دکتر مختاری تاکید کرد: همچنین مطالعات اولیه در شروع پاندمی کرونا نشان داد که رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شستشوی دست ها، تهویه مناسب در اماکن مسقف و پرهیز از ترددهای غیرضروری می تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلا، بستری و مرگ و میر داشته باشد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: متاسفانه دنیا رعایت شیوه نامه های بهداشتی را فراموش کرده در حالیکه برگشت به رعایت این شیوه نامه، می تواند در کنترل کرونا در هر موجی از بیماری، موثر باشد.