رفتن به محتوای اصلی
x

سیر غیرعادی تعداد بستری در بیمارستان ها/ رشد 10 برابری بیماران سرپایی

نشست خبری در خصوص رصد شرایط بحرانی بیماری کووید 19 در استان،چهارشنبه 25 فروردین ماه، با حضور معاون درمان، مدیرروابط عمومی و سخنگوی دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار گردید.

در این نشست دکتر کلیدری ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، شرایط درگیری استان اصفهان به بیماری کووید 19 را کاملا بحرانی اعلام نمود و گفت: متاسفانه تمام نقاط استان به وضعیت قرمز رسیده و به مراکز درمانی اصفهان و کلیه شهرستان ها بار زیادی تحمیل شده است.

وی افزود: تاکنون طی 15 ماه شیوع ویروس کرونا، بیش از 86 هزار نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند که متاسفانه تعداد 9400 مرگ و میر را نیز داشته ایم که  4500 نفر با تست های مثبت و مابقی مشکوک به کرونا، فوت شده اند.

دکتر کلیدری با اشاره به سیر غیرعادی تعداد بستری ها در مراکز درمانی استان، اظهار کرد: در طی 2 هفته اخیر، 5200 نفر بیمار مبتلا به کووید در مراکز درمانی بستری شده اند که این تعداد نسبت به تعداد کل بستری ها در اسفندماه سال گذشته، افزایش دوبرابری داشته، بطوریکه در طی یک شبانه روز آمار بستری ها به بالای 400 نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه همچنین به افزایش قابل توجه تعداد بیماران کرونایی که بصورت سرپایی تشخیص و تحت درمان قرار می گیرند اشاره نمود و افزود: روزانه 2300 الی 2500 نفر بصورت سرپایی در مراکز ویزیت و مورد درمان قرار می گیرند که این آمار نشان از رشد 10 برابری نسبت به قبل دارد.

وی ضمن بیان شرایط بستری در بیمارستان های شهرستان ها و رشد 1.5 برابری تعدا بستری نسبت به اوج موج قبلی کرونا در شهرستان ها، تصریح کرد: به حداکثر رسیدن ظرفیت های درمانی بیمارستان های شهرستان ها بسیار نزدیک است و در این دوهفته اخیر اوضاع شهرستان هایی از قبیل: داران، فلاورجان، لنجان، مبارکه، شاهین شهر و ... خوب نبوده و تعداد بیماران بستری و مرگ و میر بالایی داشته اند.

دکتر کلیدری افزود: در همین راستا و با توجه به شرایط بحرانی حاکم در استان، تمهیداتی در حوزه درمان دانشگاه اندیشیده شده که سعی در هماهنگ تر و آموزش دیده تر کردن مراکز سرپایی در سطح استان برای ارایه خدمات به بیماران کووید 19 می باشد.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: در سطح استان بیش از 50 مرکز شبانه روزی و 28 کلینیک سازمان تامین اجتماعی در شیفت های صبح و عصر مشغول به ارایه خدمت به بیماران کرونایی هستند، همچنین 50 مرکز مراقبت و ارایه خدمات در منازل فعال شده اند که قسمتی از خدمات مربوط به بیماران کووید 19  و بیماران دیگر را در منزل مدیریت و تحت نظر دارند.

وی با اشاره به درگیری کامل بیمارستان الزهرا (س) به بیماران کرونایی، افزود: در این بیمارستان متاسفانه به مرز 650 بیمار بستری کووید 19 رسیده ایم و درهمین راستا برای بهره مندی از حداکثر استفاده از ظرفیت های درمانی استان،  دستورالعمل هایی را به شرح زیر در ستاد مبارزه با بیماری کرونا تنظیم نموده ایم:

-طبق هماهنگی با نهادهای مختلف و شورای تامین استان، تمام ظرفیت های درمانی، اختصاص به خدمت رسانی به بیماران کووید 19 می یابد تا بیماری سرگردان و معطل درمان نماند و کلیه بیمارستان های خیریه، دولتی، خصوصی، نظامی و ... موظف به پذیرش بیماران کرونایی هستند.

-کلیه اعمال و خدمات غیر اورژانسی، زیبایی، دندانپزشکی و ... که به تعویق انداختن آنها مشکلی برای بیمار بوجود نمی آورد، تا هفته آینده ممنوع می باشد تا از حداکثر توان مراکز درمانی برای بیماران کرونایی استفاده شود.

- کلینیک های حاد تنفسی در کلیه بیمارستان های درگیر کووید 19 می بایست فعال باشند. لازم به ذکر است 7 مرکز درمانی شامل: الزهرا(س)، خورشید، عیسی بن مریم (ع)، میلاد، عسگریه، شریعتی و غرضی مجهز به این کلینیک هستند و بیمارانی که در این کلینیک ها بصورت سرپایی ویزیت و مورد درمان قرار می گیرند می توانند با تشکیل پرونده موقت، بستری و تحت درمان باشند.

دکتر کلیدری در ادامه سخنان خود، هدف از فعال نمودن این کلینیک ها را برقراری تعادل مابین تعداد ورودی و خروجی بستری های بیمارستان ها عنوان کرد و افزود: فقط بیمارانی به بیمارستان ها ارجاع  داده می شوند که احتیاج به مراقبت های بیشتر در سطوح بالاتر دارند.

وی در ادامه با اشاره به 1000 ماموریت اورژانس جاده ای در بین شهرها، تصریح نمود: در این شرایط حاد کرونایی، تردد های بین شهری متاسفانه تصادفات جاده ای را نیز در پی داشته که ، 811 بیمار در بیمارستان ها بستری شده اند.

دکتر کلیدری با بیان درگیری کامل بیمارستان الزهرا (س) برای بیماران کووید 19 و تکمیل ظرفیت این بیمارستان به 750 تخت، افزود: بیمارستان غرضی به طور کامل به کووید 19 اختصاص داده شده، بیمارستان شریعتی 60 تخت، بیمارستان خورشید 100 تخت، بیمارستان کاشانی مختص به بیماران تصادفی و اورژانسی، بیمارستان امین مختص به بیماران با مشکلات داخلی و غیر کووید و بیمارستان فارابی نیز با 100 تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.   همچنین در مراکز درمانی شهرستان ها، شهرستان هایی که دارای دو بیمارستان هستند مانند خمینی شهر، فلاورجان و ... یک بیمارستان به طور کامل به بیماران کووید 19 اختصاص یافته و دو سوم مراکز درمانی دیگر شهرستان ها نیز در حال تکمیل ظرفیت هستند.

وی در خصوص واکسیناسیون کادر درمان استان اصفهان گفت: تاکنون 29000 دوز واکسن دریافت شده که 23000 دوز واکسن در استان توزیع و تزریق گردیده بطوریکه در بیمارستان های ریفرال 100-80 درصد کادر درمان واکسینه شده اند.

دکتر بهروز کلیدری از برپایی بیمارستان صحرایی در مجاورت بیمارستان الزهرا (س) با تعداد 100 تخت بستری برای شرایط بحرانی کووید 19 در استان، خبر داد.

معاون درمان دانشگاه در پایان سخنان خود اظهار نمود، با توجه به شرایط و نگرانی هایی که در سطح کشور و استان ایجاد شده، امیدوارم با اعمال و اجرای محدودیت ها و دستورالعمل های ابلاغی، عدم فعالیت مشاغل پرخطر، کاهش تردد بین شهرها و ... تولید این بیماری در استان را کاهش داده و از این شرایط بحرانی عبور نماییم.

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)