رفتن به محتوای اصلی
x

سفر هیات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کشور پاکستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه معاون آموزشی، مدیر روابط بین الملل دانشگاه و مدیر امور بین الملل معاونت آموزشی، به منظور انعقاد قرارداد همکاری و انجام مذاکرات مختلف آموزشی و پژوهشی، به کشور پاکستان سفر نمودند.

در این سفر قرارداد همکاری با دانشگاه لاهور (lahore university)، دانشگاه علوم سلامت (university of health sciences) و دانشکده داروسازی دانشگاه پنجاب منعقد و مذاکره با این دانشگاه ها و بیمارستان های تحت پوشش در خصوص تبادل دانشجو و استاد و دیگر همکاری های آموزشی و فعالیت های پژوهشی بویژه همکاری در مجلات علمی انجام گردید.
مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ابتدای این سفر با حضور در دانشگاه UHS لاهور، در جلسه ای به منظور انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی در زمینه های آموزشی و پژوهشی با تکیه بر تربیت پرستار در مقطع دکتری، انجام برنامه دکتری مشترک در زمینه بهداشت عمومی و نیز همکاری در زمینه پزشکی اجتماعی در فیلدهای مشترک میان دو دانشگاه شرکت نمودند.
هیات ایرانی همچنین از محوطه دانشگاه University of Lahoure  دیدن و به بررسی امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه و دپارتمان بیوتکنولوژی پرداختند. آنها سپس از بیمارستان وابسته به دانشگاه نیز بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت درمان و اداره بیمارستان قرار گرفتند.
بیمارستان خیریه تخصصی سرطان شوکت خانم از دیگر مکان های مورد بازدید هیات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود که در آن تمامی بخش های بیمارستان و نحوه مشارکت خیرین در اداره آن برای میهمانان توضیح داده شد.
گفتنی است تفاهم جهت همکاری برگزاری کوهورت لیسانس پرستاری، بررسی تصمیم ثبت سرطان در بیمارستان و ایجاد ارتباط جهت تعریف پروژه های مشترک از جمله دستاوردهای حضور در بیمارستان خیریه تخصصی سرطان شوکت خانم بود.
مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سپس در بازدید از دانشگاه علامه اقبال، به بررسی زمینه های مشترک همکاری با یکدیگر پرداختند.
این هیات ایرانی با حضور در دانشگاه پنجاب که با هماهنگی دانشجوی ایرانی رشته داروسازی صورت پذیرفته بود، از محوطه دانشگاه دیدن و در ارتباط با امکان سنجی تعریف پروژه های مختلف تحصیلات تکمیلی در زمینه داروسازی بحث و بررسی نمودند.
دیدار با سرکنسول ایران در ایالت پنجاب لاهور و تاکید بر همکاری های نزدیک در جهت صدور به موقع روادیدها، شناخت پتانسیل های منطقه جهت همکاری، تاکید بر مشارکت های فرهنگی-مذهبی و استفاده از زمینه های موجود از دیگر برنامه های مسئولین این دانشگاه در سفر به پاکستان بود.
آنها همچنین به بازدید از مسجد بادشاهی، قبر علامه اقبال لاهوری، نمایشگاه غذا و دارو و موفقیت های نظام سلامت در لاهور پرداختند.  
شایان ذکر است نگاه متفاوت پاکستان به ایران، تحسین نحوه مدیریت ایران در جهت مدیریت تحریم ها و مشارکت های دینی فرهنگی زبانی با مفاخر لاهور از جمله نتایج این سفر چند روزه مسئولین دانشگاه به کشور پاکستان بود.
همچنین تربیت نیروی پرستاری متخصص برای کشور پاکستان، تعریف پروژه های مشترک در حوزه داروسازی و تکنولوژی دارویی، جذب دانشجو مقاطع پزشکی عمومی از سرریز آزمون های برگزار شده در ایالت پنجاب پاکستان را می توان به عنوان دستاوردهای مهم این سفر عنوان نمود.
لازم به ذکر است مقرر گردید هیاتی از دانشگاه لاهور در آینده نزدیک از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازدید نمایند.