رفتن به محتوای اصلی
x

رییس دانشگاه در مراسم روز پزشک: پزشکی جزو سه شغل مورد اعتماد مردم است

به مناسبت سالروز تولد حکیم و دانشمند برجسته ایرانی شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک، مراسم تجلیل از پزشکان دانشگاه، چهارشنبه دوم شهریورماه، با حضور رییس و مسئولین دانشگاه و جمع کثیری از پزشکان استان در سالن ابن سینا مرکز همایش های علمی دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک این روز به همه پزشکان و قدردانی از زحمات آنها به خصوص در دوران همه گیری کرونا گفت: پزشکی در ردیف سه شغل مورد اعتماد مردم است و با توجه به اینکه عملکرد هریک از پزشکان در سلامت روح و جسم مردم بسیار تاثیر گذار است، بنابراین پزشکان موظف به برخورد مناسب با بیماران خود هستند.

دکتر شاهین شیرانی اظهار داشت: نظام سلامت یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است و از بهورز در خانه بهداشت یک روستای دور افتاده تا یک فوق تخصص در شهر، از یک نظام ادغام یافته پیروی می کنند.

وی یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام سلامت بعد از انقلاب اسلامی را افزایش 25 سال به طول عمر ایرانیان عنوان کرد و افزود: ارتقاء کمی و کیفی زندگی ایرانیان درگرو نظام‌ بهداشت و سلامت است، در اوایل انقلاب، میانگین سن ایرانیان 50 سال بود و اکنون به 75 سال رسیده است.

دکتر شیرانی تصریح کرد: پزشکان در دوران مختلف، نقش بسزایی را برای کشورمان ایفا نمودند و اگر در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم کشورمان کردیم، در زمان کرونا، علاوه بر شهدای سلامت، خانواده های آنها نیز قرباني شدند.

وی شغل پزشکی را یکی از سخت ترین مشاغل عنوان نمود و افزود: در دوران همه گیری کرونا که حتی والدین و کودکان از یکدیگر جدا و دور از هم بودند و غذا و دارو را پشت درب می گذاشتند، پزشکان و کادر درمان در بیمارستان ها با از خودگذشتگی فراوان، بر سر بالین بیماران حضور می یافتند.

رییس دانشگاه تصریح کرد: تعامل خوب پزشکان با بیماران اصل درمان است و دارو بیشتر به عنوان یک وسیله می باشد؛ یک پزشک با جلب اعتماد بیمار و ایفای نقش اصلی خود که همان  تعامل درست است می تواند ضریب موفقیت در درمان را افزایش دهد. 

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین امینی رئیس بسیج اساتید نیز طی سخنانی حکیم  ابوعلی سینا را از افتخارات جهان اسلام خواند و گفت: ابوعلی سینا بیشترین بخش عمر خود را در ایران گذرانده و بالغ بر 400 عنوان کتاب از وی به جا مانده است که کتاب شفا در حوزه فلسفه و منطق و کتاب قانون در حوزه پزشکی تالیف شده است.

وی با بیان اینکه یک پزشک زمانی به مرحله ایده آل می‌رسد که علاوه بر دانش پزشکی آگاهی به فلسفه و منطق هم داشته باشد، ادامه داد: لازم است که با نگاه ابوعلی سینا که برگرفته از طبیعت است اقدام به درمان بیماری‌ها کرد. 

رئیس بسیج دانشگاه همچنین ابوعلی سینا را  شاگرد مکتب قرآن، روایات معصومین  و اهل بیت دانست.

گفتنی است در این مراسم از 110 پزشک نمونه استان در حوزه های بهداشت، درمان و آموزش، توسط مسئولین، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.