رفتن به محتوای اصلی
x

رییس دانشگاه: بهداشت و درمان اصفهان با افتتاح طرح ها شاهد تحول بزرگی خواهد بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص افتتاح چندین طرح بهداشتی درمانی در هفته دولت سال جاری گفت: با افتتاح طرح‌های بخش بهداشت و درمان همزمان با هفته دولت در این استان تحول بزرگی در کیفیت خدمات و بهبود آنها در شهرستان‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

دکتر طاهره چنگیز افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طرح‌های بسیاری در بخش‌های درمان، بهداشت و آموزشی آماده افتتاح به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت دارد.
وی اظهار داشت: راهبرد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این است که هیچ طرحی را قبل از بهره‌برداری بطور رسمی افتتاح نکند زیرا باید ابتدا از کیفیت و عملکرد آن مطمئن شویم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از جمله طرح‌های آماده افتتاح در هفته دولت در بخش درمان را توسعه بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا با هدف تحول در کیفیت خدمات‌رسانی، توسعه بیمارستان شهید محمد منتظری نجف‌آباد با هدف تحول در خدمات‌رسانی اورژانس و کلینیک این بیمارستان، توسعه اورژانس بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر با هدف ارتقای کیفی و کمی خدمت‌رسانی، توسعه و بازسازی اتاق‌های عمل جراحی بیمارستان شهید اشرفی خمینی‌شهر و توسعه بیمارستان خاتم‌الانبیا نطنز عنوان کرد.
دکتر چنگیز با بیان اینکه این طرح‌ها با اعتبار ۱۳۵ میلیارد تومان اجرا شده و با بهره‌برداری از آنها حدود یکصد تخت به ظرفیت استان اصفهان اضافه می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های مذکور از نظر کیفی بهبود می‌یابد یا خدمت جدیدی اضافه می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تامین تجهیزات پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: برای شهرستان‌های اردستان، سمیرم و نطنز دستگاه سی تی اسکن تامین شده است.
دکتر چنگیز با تاکید بر اینکه بخش بهداشت و درمان اصفهان با تحول بزرگی در بخش رادیوتراپی (پرتو درمانی) نیز روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: بخش درمان اصفهان در حوزه دولتی از قدیمی بودن دستگاه رادیوتراپی رنج می‌برد و بسیاری از بیماران سرطانی ناچار بودند که به خارج استان عزیمت کنند و منجر به رنج و افزایش هزینه‌های آنها می‌شد.
وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل یک دستگاه رادیوتراپی پیشرفته در بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان نصب شد و یک دستگاه پرتودرمانی پیشرفته دیگر نیز خریداری شده که امید است تا ۲ ماه آینده بهره‌برداری شود.
وی تاکید کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها و همچنین دستگاهی که بخش خصوصی در حال راه‌اندازی آن است تحول بزرگی در زمینه رادیوتراپی اتفاق می افتد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به توسعه بیمارستان امین اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: بخش روان‌پزشکی کودکان و نوجوانان این بیمارستان نیز از هفته آینده بهره‌برداری می‌شود.
وی افتتاح کلینیک ویژه بیمارستان امین اصفهان را یکی دیگر از طرح‌های آماده افتتاح خواند و گفت: این طرح مایه آبرومندی حوزه درمان سرپایی در کلانشهر اصفهان اخواهد بود.
دکتر چنگیز با بیان اینکه راه اندازی کلینیک ویژه بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر نیز در مراحل نهایی است، خاطرنشان کرد: بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان الزهرا(س) اصفهان نیز آماده افتتاح است و یک بخش پیوند سلول‌های بنیادی نیز در بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان آماده و بهره برداری شد.
وی به طرح‌های آماده افتتاح بخش بهداشت استان اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: این طرح ها با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال اجرا شده و شامل خانه‌های بهداشت و محل اقامت پزشک و پرستار حوزه بهداشت است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اعتبارات این طرح‌ها توسط وزارت بهداشت تامین شده است، اظهار داشت: در بخش آموزش نیز طرح تالار رویش که بزرگترین تالار تعاملی دانشگاه است با ظرفیت ۱۸۰ نفر آماده افتتاح می باشد.
دکتر چنگیز همچنین به اهمیت جایگاه رسانه در بخش بهداشت و سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های مهم سلامت، سلامت روان و اجتماعی است و بخش زیادی از خوراک فکری و روانی جامعه توسط رسانه‌ها تامین می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: رسانه‌ها همکار ما در حوزه سلامت هستند به شرط اینکه هدف آنها حفظ انسجام جامعه و سلامت روان مردم و تقویت قدرت نقد و تفکر و مقایسه باشد نه اینکه صرفا با زدن تیترهای زرد احساس نا امیدی را به مردم تزریق نمایند.
گفتنیاست دوم تا هشتم شهریورماه به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر «هفته دولت» نامگذاری شده است.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۲۸ هزار نیروی کار مستقیم و هفت هزار نیروی کار غیرمستقیم همراه با خانواده آنها و شرکت‌های پیمانکار را زیر پوشش خود دارد.
همچنین حدود ۴۶ بیمارستان با حدود هفت هزار تخت و حدود ۵۵۰ خانه بهداشت و ۲۸۲ پایگاه بهداشتی زیر مجموعه این دانشگاه است.
این دانشگاه بخش بهداشت و درمان ۲۲ شهرستان استان اصفهان با جمعیت حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را بعهده دارد.