رفتن به محتوای اصلی
x

رونمایی از سه محصول فناورانه سلامت در اصفهان با حضور مجازی وزیر بهداشت

به مناسبت هفته پژوهش، سه محصول فناورانه سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سه شنبه ۲۵ آذرماه، با حضور مجازی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رونمایی شد.

دوازدهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح ۹ پروژه‌ سلامت، پژوهشی و فناوری در ۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، شیراز، اصفهان، البرز، کرمانشاه، ساوه و شهرکرد از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مراسم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۹۰، قدیمی ترین مرکز رشد تجهیزات پزشکی را دارا بوده است گفت: این دانشگاه در سال های اخیر به طور ویژه و سیستماتیک در بحث رشد فناوری توجه داشته است.
دکتر طاهره چنگیز افزود: از جمله اقدامات انجام شده برای تامین زیرساخت های لازم حوزه فناوری می توان ایجاد دفتر ثبت مالکیت معنوی، فعالیت ۴۰ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و افتتاح اولین مرکز نوآوری سلامت دیجیتال در اصفهان اشاره کرد.
وی با اشاره به محدودیت های بودجه و کمبودهای موجود در این زمینه در استان اصفهان به انجام اقدامات حمایتی برای توسعه فناوری در استان گفت: برای این منظور، می توان به اختصاص کلانگرنت فناوری رویش ویژه اعضای هیات علمی با مبلع ۵۰۰ میلیون تومان و ارائه تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت طولانی برای فناوران مرکز رشد و تعامل برای استفاده از تسهیلات کم بهره اشاره کرد.
دکتر چنگیز، راه اندازی اسکیل لب تجهیزات پزشکی در اصفهان به عنوان یکی از زیرمجموعه های پارک فناوری سلامت را فعالیتی مهم برای کمک به نوآوران و پژوهشگران اعلام کرد و افزود: در این مرکز  اجزای اسقاطی های تجهیزات پزشکی برای استفاده مجدد و مهندسی معکوس برای ساخت تجهیزات جدید با همکاری دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همکاری و فعالیت با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد؛ احداث پارک فناوری سلامت اصفهان که به نیمه راه رسیده به زودی به اتمام برسد و فعالیت های خوبی در این مرکز شکل بگیرد.
 به گفته دکتر چنگیز، تولید ملت بلون برای اولین بار در کشور با استفاده از محصولات پتروشیمی، تولید دستگاه های کمک تنفسی و تولید دستگاه های اسپیلایزرنیز از دیگر فعالیت های انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به رونمایی از سه محصول فناورانه جدید که به مرحله تجاری سازی رسیده اند، حمایت و تزریق امید به تولیدکنندگان را ضروری دانست و افزود: اگر می خواهیم این تولیدکنندگان سهم بازار را در اختیار بگیرند باید فرآیند کنترل واردات به خوبی انجام شود تا توان رقابت را داشته باشند. درخواست این است که سهم بازار را برای شرکت های تولیدکننده فراهم کنیم.
دکتر چنگیز تصریح کرد: اگر می خواهیم، آموزش عالی به خلق ثروت منجر شود، نوع رویکرد ما باید امیدبخش باشد و در این راستا به امید نیاز داریم.
گفتنی است سه محصول رونمایی شده شامل «دستگاه الکتروکاردیوگراف ۱۲ کاناله»،«لوله خونگیری با خلا و بدون خلا» و «دستگاه سانتریفیوژ یخچال دار» است که توسط شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه سلامت اصفهان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رونمایی شدند.
«دستگاه الکتروکاردیوگراف ۱۲ کاناله»، محصول شرکت دانش بنیان نگار سپاهان دارای سیستم هوشمند با قابلیت ۳ زبان با مدآنالیز و قابلیت اتصال به کامپیوتر و اتصال به سیستم پکسی بیمارستان است.
همچنین دیگر شرکت دانش بنیان اصفهانی نیز دو محصول تحت عناوین «دستگاه سانتریفیوژ آزمایشگاه یخچالدار با سرعت بالا» با ظرفیت ۵۰۰ دستگاه در سال مورد کاربرد در آزمایشگاه های تحقیقاتی جهت جداسازی اجزای نمونه ها با سرعت ۱۸۵۰۰ دور بر دقیقه تا دمای منفی ۱۰ درجه سانتیگراد و «لوله های خونگیری وکیوم» با ظرفیت ۷۰ میلیون عدد تولید را جهت انواع آزمایشات بیوشیمی، ایمونولوژی نمونه خون بیمار به مرحله تجاری سازی رسانده است.

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)