رفتن به محتوای اصلی
x

دیدار سرپرست دانشگاه و اعضای هیات مدیره نظام پرستاری بانماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به مناسبت روز پرستار

دوشنبه 22 آذرماه، دکتر شیرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همراه دکتر حیدری معاون درمان دانشگاه، دکتر بهرامی رییس دانشکده پرستاری و مامایی، دکتر صفازاده مدیر پرستاری دانشگاه و رییس هیات مدیره پرستاری با حضور در دفتر امام جمعه اصفهان، با آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که آقایان توکل و جعفری از اعضای هیات مدیره نظام پرستاری و خانم ها قدیری مترون بیمارستان شهید اشرفی و کارخیران سرپرستار بخش گوارش مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) نیز حضور داشتند، سرپرست دانشگاه ضمن تشکر از حمایت های امام جمعه اصفهان در خصوص مبحث سلامت، به ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه سلامت و اهمیت آن پرداخت.

دکتر شیرانی همچنین با اظهار تشکر و قدردانی از آگاهی و تسلط مقام معظم رهبری در خصوص مسائل مربوط به حوزه سلامت، به خصوص حمایت های ایشان در ارتباط با مسائل و مشکلات پرستاران، تصریح نمود: تمامی دستورات وزارت بهداشت در خصوص رفع موانع و مشکلات پرستاران پیگیری و با سرعت اجرایی خواهد شد.

در ادامه، امام جمعه اصفهان نیز طی سخنانی نامگذاری روز ولادت حضرت زینب (س) را به عنوان روز پرستار انتخاب درستی دانست و گفت: حضرت زینب (س) بانویی است که با تحمل و صبر بسیار و با وجود شهادت پدر، برادر و فرزندش باز هم ایستاد و پیام اسلام را رساند.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: این مهم نشان می‌دهد که فقط مردان نمی‌توانند به جایی برسند بلکه زن هم می‌تواند به جایگاهی برسد که مرد فکرش را نمی‌کند.

امام جمعه اصفهان ضمن بیان گوشه ای از بیانات مقام معظم رهبری در روز پرستار، گفت: حضرت آیت ا... خامنه ای به جد پیگیر مشکلات پرستاران هستند و سخنرانی ایشان در روز پرستار، حجت را بر همگان تمام نموده است و لذا ما نیز بایستی مسائل و مشکلات پرستاران را در شهر خود رصد نموده و در رفع آنها تلاش کنیم.

ایشان یادآور شد: پرستاران نوعی پزشک هستند و باید در دانشگاه‌ها آنها را  طوری تربیت کنند که بتواند همانند یک پزشک در صحنه خدمت به بیماران حاضر شود.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین به بحث قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اشاره نمود که بایستی مؤکدا اجرایی شود و دولت نیز موظف است به فرمان مقام عظمای ولایت گوش داده و این کار به درستی صورت پذیرد.

ایشان، به نقش طلاب از زمان شیوع کرونا تاکنون در بیمارستانها و در کنار بیماران اشاره کرد و گفت: دهها نفر از طلاب استان در همه شرایط از جمله کرونا، زلزله و موارد دیگر در میدان حاضر شدند و به کمک مردم شتافتند.

امام جمعه اصفهان همچنین در ارتباط با رفع مشکلات و مسائل مربوط به پرستاران از جمله کمبود نیروی پرستاری، طرح تطابق، آموزش پرستاران در خصوص به روز بودن دانش آنها و تبدیل وضعیت آنان، مطالبی عنوان نمود.

دکتر شیماصفازاده مدیر پرستاری و رییس هیات مدیره نظام پرستاری نیز در این دیدار ضمن بیان اهمیت نقش پرستاران در دوران کرونا و از خودگذشتگی آنها، در خصوص آموزش و تربیت پرستاران در دانشکده پرستاری دانشگاه، از مرحله پیشگیری تا درمان و همچنین مرحله بازتوانی اشاره نمود و به کارگیری آنان را در رفع نیروی پرستاری ضروری دانست.

دکتر بهرامی رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه نیز با توجه به سخنان امام جمعه اصفهان در ارتباط با موضوع آموزش، به موانع و مشکلات بخش آموزش به خصوص در دوران کووید 19 اشاره و از آیت ا... طباطبایی نژاد درخواست حمایت در ارتباط با رفع مشکلات آموزشی را خواستار شد.

همچنین در پایان آقای توکل عضو هیات مدیریه نظام پرستاری با تشکر از بذل توجه آیت ا... طباطبایی نژاد به مباحث مربوط به پرستاران، برقانون اجرای تعرفه گذاری و بحث مهم شیوه اجرای آن تاکید نمود.

 

 

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)