رفتن به محتوای اصلی
x

در هفته آموزش: بررسی "آموزش در دوران پسا کرونا " در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

رییس مرکز آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چگونگی آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دوران پسا کرونا در رویداد " هفته آموزش" در اصفهان بررسی می‌شود.

دکتر آرش نجیمی در گفت و گویی اظهار کرد: رویداد هفته آموزش با هدف تبادل نظر و تجربه‌ها درباره روش‌های آموزشی دروس دانشگاهی به ویژه در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ و پساکرونا در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه این رویداد از طریق فضای مجازی و به‌صورت برگزاری وبینار دنبال خواهد شد، اظهار داشت: رویداد هفته آموزش هر سال در اردیبهشت برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شرایط و مشکلات موجود از دوازدهم تیر آغاز شد و تا نوزدهم تیر امسال ادامه دارد.

دکتر نجیمی با اشاره به اینکه دغدغه‌های آموزشی از دیدگاه دانشجویان و استادان دانشگاه در این رویداد بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی می‌شود، اضافه کرد: هدف اصلی از برگزاری این رویداد، ارتقای کیفیت آموزش به ویژه در دوران کرونا و پسا کروناست.

مدیر آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا تاثیر بسیاری بر روی روند آموزشی گذاشت و تغییرات بنیادین در نحوه ارائه مطالب آموزشی و برگزاری کلاس‌ها ایجاد کرد به همین دلیل برنامه ریزی برای ادامه فعالیت های آموزشی و پیش بینی های لازم برای دوران پسا کرونا در زمان حاضر ضروری است.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ۲ سخنرانی کلیدی و نشست تخصصی " کووید ۱۹ و آموزش عالی، تداوم آموزش در دوران پسا کرونا" را از برنامه‌های هفته آموزش این مرکز خواند و افزود: نشست تخصصی مذکور روز چهارشنبه ۱۶ تیر با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت و سایر مسئولان دانشگاهی برگزار خواهد شد.

دکتر نجیمی یکی از برنامه‌های ویژه این رویداد را فراخوان نظرات و سناریوهای استادان دانشگاه درباره روش‌های آموزشی در دوران پسا کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون مطالب ارزشمندی در این زمینه به دست ما رسیده و در پایان هفته آموزش به صورت جمع‌بندی شده در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: در این برنامه، استادان دانشگاه با توجه به تجربه‌های آموزشی که در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ داشتند، می‌توانند یک طرح برای تداوم آموزشی در کلاس‌های درس یا نظام آموزش دانشگاهی برای دوران پسا کرونا تدوین و ارائه کنند که از برترین‌های آنها تقدیر می‌شود.

مدیر آموزش مجازی دانشگاه یکی از سخنرانان کلیدی رویداد هفته آموزش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را " جان ساندرز " از دانشگاه " اج هیل" انگلیس معرفی کرد و افزود: آذرخش مکری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز دیگر سخنران کلیدی این رویداد است که به سخنرانی درباره دستاوردهای عالی و مقوله شادکامی برای یک معلم دانشگاه می‌پردازد.

دکتر نجیمی با تاکید بر اینکه همه علاقه‌مندان امکان استفاده از برنامه های رویداد هفته آموزش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را دارند، خاطرنشان کرد: برنامه های این رویداد از طریق سامانه meet.mui.ac.ir/education در دسترس است.