رفتن به محتوای اصلی
x

در نشست خبری: بررسی وضعیت موج پنج کرونا در استان

چهارشنبه 16 تیرماه، طی نشست خبری که با حضور معاون درمان دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد، شرایط و وضعیت فعلی کرونا در استان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

دکتر کلیدری در ابتدای سخنان خود با اشاره به شکل گیری موج پنجم کرونا در کشور، افزود: استان اصفهان بدلیل موقعیت و شاهراه عبور و مرور در کشور درگیر این موج شده بطوریکه طی دو سه هفته اخیر، به تدریج شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و همچنین از هفته گذشته افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها بوده است.

معاون درمان دانشگاه اعلام نمود: در 16 ماهی که درگیر کرونا بوده ایم، بالغ بر 112 هزار بیمار در بیمارستان های تحت پوشش بستری  و متاسفانه 11 هزار بیمار را از دست داده ایم، که از این تعداد 7000 نفر با تست مثبت و 4000 نفر با تست منفی اما دارای علایم کووید، فوت شده اند.

وی افزود: نکته ای که در استان بعد از روزهای سخت موج چهارم کووید تجربه کرده ایم، این است که در موج چهارم روزانه 2800 بیمار بستری می شدند، اما پس از واکسیناسیون تعدادی از افراد جامعه و ایمن سازی، تعداد بیماران بستری در موج پنجم کرونا، به 800  نفر رسیده است.

دکتر کلیدری با بیان رنگ بندی جدید شهرستانها در استان، تصریح کرد: از امروز شهرستان اصفهان، کاشان و اردستان به رنگ قرمز درآمدند و 12 شهرستان نارنجی هستند، بطوریکه شهرستان اردستان با توجه به جمعیت تحت پوشش، از نظر تعداد بیماران بستری، آمار بالایی را داشته است.

وی با اشاره به درگیر شدن بیمارستان خورشید اصفهان برای خدمات دهی به بیماران کرونایی، تعداد بیماران بستری در استان را 1045 نفر عنوان کرد که 650 بیمار در بیمارستانهای شهرستان ها بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه با بیان تشکیل کمیته واکنش سریع در دانشگاه در خصوص موج پنجم کرونا با عنوان دلتا، تصریح کرد: در این کمیته آخرین دستورالعمل ها به بیمارستان های استان ابلاغ گردید و تمامی بیمارستان های اصفهان اعم از خصوصی، خیریه، نظامی و ... به تناسب ظرفیت و امکانات، به زنجیره بیمارستان های ارایه دهنده خدمت به بیماران کرونایی اضافه شده اند.

دکتر کلیدری با اشاره به سیر سریع موج پنجم و قدرت سرایت بالا، افزایش تعداد بیماران بستری و گذراندن مرداد ماه سخت در استان، گفت: برای حفظ تخت های بستری و جلوگیری از وضعیت بحرانی در بیمارستان ها، قسمتی از بیماران مراجعه کننده به مراکز، بصورت سرپایی بستری و مورد دریافت خدمات استاندارد درمانی قرار می گیرند، سپس بعد از چندساعت مرخص و به منزل هدایت و از راه دور مورد کنترل قرار می گیرند.

وی با اشاره به بالابردن ایمن سازی گروه های پرخطر و واکسینه شدن آنها و کاهش تعداد مرگ و میر در استان، خاطر نشان کرد: ارتقای آگاهی کادر درمان و مردم، مجرب تر شدن همکاران در این حوزه و رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به فصل گرما، خستگی مردم از محدودیت ها  و ارتباطات، می تواند در کاهش مرگ و میرها و تعداد افراد مبتلا به کرونا نقش چشمگیری داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه با بیان شروع واکسیناسیون افراد از اواخر بهمن سال 1399 در اصفهان، گفت: تاکنون 287 هزار نفر واکسینه دوز اول و 119 هزار نفر واکسینه دوز دوم شده اند که در مجموع 400 هزار نفر در استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

 دکتر کلیدری واکسیناسیون گروه های پرخطر شامل سالمندان در رده های سنی بالای 80 سال را 67 درصد، 80-75 سال را 69 درصد، 75-70 سال را 65 درصد و 70-65 سال را 12 درصد اعلام نمود که 2/36 درصد جمعیت تحت پوشش، واکسینه شده اند.

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)