رفتن به محتوای اصلی
x

دانشگاه میزبان وزیر بهداشت در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، سه شنبه ۲۷ آبان ماه، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار اصفهان، رییس دانشگاه و  اعضای ستاد استانی در تالار رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

در این جلسه دکترسعید  نمکی وزیر بهداشت در ابتدای سخنان خود اظهار کرد:  بنده سعی  دارم تاریخ حماسه مدیریت این بیماری را به نحو احسن برای نسل آینده ثبت و منعکس کنم تا نگارش این حماسه بزرگ، ماندگار هایی باشد که نسل آینده بدانند، پدرانشان در شرایط سخت و ظالمانه ترین تحریم ها علیه کشور ایران، چه فداکاری هایی انجام نموده اند.

وی شهدای مدافع سلامت را مظلومانه ترین شهدای عرصه این سرزمین عنوان کرد و افزود: با تک تک داغ این عزیزان تمام اجزای وجودم آتش گرفته و اکنون، بنده حقیر بعنوان کوچکترین سرباز نظام و ولایت، آمده ام تا از زحمات تک تک شما عزیزان ستاد استانی و کادر درمان قدردانی نمایم.

  دکتر نمکی با اشاره به وضعیت کشور در مدیریت بحران بیماری کرونا، گفت: ما در عرض ۵۵ روز از یک وارد کننده ماسک و مواد شوینده تبدیل به یک تولید کننده و بعد صادر کننده شدیم، همچنین در عرض ۲ هفته موفق شدیم ۲۰۰۰ تخت آی سی یو ایجاد کنیم که یک رکورد بی بدیل در نظام جمهوری اسلامی می باشد.

وزیر بهداشت یکی از عوامل اصلی این موفقیت ها را "هدایت، حمایت و رعایت مقام معظم رهبری"در تمامی مقاطع این بحران نامبرد، بطوریکه مقام معظم رهبری با همه غصه ای که برای معیشت مردم دارند، اکیدا توصیه می نمایند که بین مقوله سلامت، اقتصاد و حتی امنیت، اولویت با مقوله سلامت است.

دکتر نمکی در ادامه با ارایه توضیحاتی در خصوص طرح جامع مقابله با کرونا که از شنبه اول آذر ماه در مناطق مختلف کشور اعمال می شود، گفت: در این طرح کشور به سه گروه با شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می شود که با اعمال یکسری محدودیت ها به تاب آوری نیروهای درمانی و همچنین ارتقای کیفیت مراقبت از بیماران کرونایی کمک خواهد شد.

وی این دوره را یکی از حیاتی ترین دوران مقابله با کرونا دانست که به شدت باید جدی گرفته شود و با قاطعیت تمام، تمامی پروتکل ها را اجرا و هرگونه کتمان و گذشت را تعرض به حقوق دیگر شهروندان تلقی نمود.

وزیر بهداشت آموزش عمومی، اطلاع رسانی و بالا بردن سطح آگاهی مردم، بیمار یابی سریع از طریق افزایش انجام تست ها و انجام قرنطینه افراد بیمار و سالم مشکوک را از گام های مختلف این طرح و همچنین قطع زنجیره آلودگی این ویروس عنوان کرد که با کمک و همکاری تمامی ارگان ها و مردم میسر خواهدشد.

در این جلسه، دکتر رضایی استاندار اصفهان ضمن خوش آمدگویی به وزیر بهداشت، از خدمات و بزرگواری های فداکارانه وی و کادر درمان کشور و همچنین مدیریت بهداشت و درمان در این شرایط سخت تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری ۵۷ جلسه متوالی ستاد استانی و همچنین تشکیل ۹ کمیته صحبت نمود که طی آن اقدامات اقتصادی و تولیدی، امنیتی و اجتماعی، اقدامات اطلاع رسانی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت مورد نیاز به واحد ها " به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان"، هماهنگی برای جذب حمایت های مالی فعالان اقتصادی، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک ، الکل و ... صورت گرفته است.

دکتر رضایی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان، اظهار نمود: در اصفهان ۳۲ شرکت در شهرک علمی تحقیقاتی در جهت مدیریت بیماری کرونا فعالیت می نمایند و ما در اصفهان مفتخریم که اولین استانی بودیم که به تولید ماسک و الکل پرداختیم  و علاوه بر رفع نیاز های استان خود و چند استان دیگر، ظرفیت صادرات را هم پیدا کرده ایم.

استاندار اصفهان در پایان سخنان خود به بیان مشکلات موجود از جمله کمبود تخت و تجهیزات بیمارستانی مانند ونتیلاتور و سی تی و ...، کمبود پرسنل درمانی، توزیع نامتوازن اعتبارات درمانی، هزینه های بالای انجام تست تشخیص ویروس کرونا و کاهش آستانه تحمل و تاب آوری مردم پرداخت و از وزیر محترم بهداشت در این خصوص مساعدت و همیاری طلب نمود.

دکتر چنگیز رییس دانشگاه طی سخنانی به بیان سیر اپیدمیولوژیک کووید ۱۹ در اصفهان پرداخت و افزود: تا کنون ۲۷۶ هزار تست کرونا در استان انجام گرفته که از این مجموع ۴۳ درصد تست ها مثبت و متاسفانه ۳۰۹۰  فوتی تست مثبت بستری در ۲۲ شهرستان، رخ داده است.

وی افزود: از شهریورماه تا کنون، نصف بیشتر تست ها مثبت شده اند و روند موارد فوت مثبت هم به موازات افزایش بستریها و موارد ابتلا، افزایش پیدا کرده است بطوریکه موارد بستری ۲۱۰۰ نفر و ۲۱۷ مورد فوت هم در طول هفته داشته ایم.

دکتر چنگیز در ادامه تصریح کرد:  متاسفانه در شهرستان اصفهان پیک دومی وجود نداشت و فاصله بین پیک ها بسیار کم بود و همین امر باعث خستگی و فرسودگی کادر درمان و عوامل اجرایی مقابله با کرونا شده است.

وی همچنین به ارایه وضعیت شهرستان ها به تفکیک از نظر ابتلا به کرونا، موارد بستری و فوتی پرداخت.

 

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)