رفتن به محتوای اصلی
x

تا یکدست قرمز شدن نقشه کرونایی اصفهان چیزی نمانده

دکتر پژومان عقدک سخنگوی دانشگاه روز شنبه 23 بهمن ماه طی گفتگویی گفت: متاسفانه استان از نظر کرونا در شرایط خوبی قرار ندارد و چیزی تا یکدست قرمز شدن نقشه کرونایی اصفهان باقی نمانده است.

وی افزود: براساس آخرین رنگ بندی تعداد شهر های قرمز استان به 14 شهرستان رسیده و 8 شهرستان هم نارنجی هستند.در حال حاضر شهرستان های برخوار، تیران، چادگان، خور، شاهین شهر، گلپایگان، لنجان و نجف آباد در وضعیت نارنجی قرار دارند و سایر شهرستان ها قرمز هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۳۱.۵۳ درصد معادل کمتر از یک‌سوم از جمعیت این استان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌‎اند، همچنین در این استان بیش از ۷۵ درصد موفق به دریافت دز دوم واکسن شده‌اند و این رقم برای دز اول به افزون بر ۸۵ درصد رسیده است.

وی درباره آمار مبتلایان به کووید-۱۹ اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴۳ نفر دیگر در این استان به این بیماری مبتلا شدند که این تعداد از یک هزار و ۹۲۷ آزمایش نمونه‌گیری بدست آمد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: از این تعداد ۱۷۳ نفر در مراکز درمانی بستری شدند تا آمار کل بستری‌شدگان از ابتدا تاکنون به ۱۹۴ هزار و ۲۷۳ نفر برسد.

دکترعقدک تعداد فوت‌شدگان قطعی به دلیل کووید-۱۹ در شبانه‌روز گذشته را ۶ نفر اعلام کرد و افزود: شمار فوت‌شدگان از ابتدا تاکنون ۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۵۵ بیمار در بخش مراقبت ویژه بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر تداوم رعایت شیوه‌های بهداشتی و واکسیناسیون تصریح کرد: استفاده از ماسک، حضور نیافتن در مکان‌های شلوغ و شستشوی دست‌ها به همراه واکسیناسیون راهکار مقابله با این بیماری است.