رفتن به محتوای اصلی
x

بیانیه معاون آموزشی دانشگاه در خصوص برگزاری آزمون ها در دوران شیوع بیماری کرونا

دکتر محمدرضا صبری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در خصوص برگزاری آزمون ها در دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ خطاب به اعضای هیات علمی و دانشجویان اعلام نمود:

 

با سلام خدمت اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان عزیز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

به دنبال شیوع و همه گیری بیماری COVID-19 از ماه­های پایانی سال گذشته و بنا بر مصوبات و دستور معاونت آموزشی وزارت متبوع که به دانشگاه ها ابلاغ شد، مقرر گردید فعالیت های آموزش حضوری از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ متوقف و فراگیران با استفاده از بسترهای آموزش مجازی پیش بینی شده توسط دانشگاه و از سامانه کشوری نوید و سامانه های Sky room و BBB خدمات آموزشی را دریافت نمایند و اکنون که در پایان راه آموزش مجازی در این نیمسال هستیم و از آنجا که دانش آموختگان رشته های وزارت متبوع عمدتا با سلامت جامعه در ارتباط هستند و به تبع آموزش و اطمینان از کسب دانش و مهارت در علوم پزشکی از حساسیت ویژه ای برخوردار می باشد، لذا معاونت آموزشی وزارت متبوع پیشنهاد برگزاری آزمون­ها بصورت حضوری در حد امکان را صادر، تا بدینوسیله از امنیت و سلامت آزمون اطمینان حاصل گردد.

هم زمان برخی نگرانی­های موجود از قبیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری COVID-19، قرمز شدن مجدد تعدادی از استان­ها که از این وضعیت خارج گردیده بودند، شرایط آب و هوایی گرم برخی دیگر از استان­ها و ...، با تمرکز بر برنامه ریزی برای حفظ سلامت فراگیران در مجمع دبیران کلان مناطق دهگانه کشور، مطرح و مورد ارزیابی، بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بالاخره نظرات کلان مناطق آمایشی و دانشگاه­های کشور به آقای دکتر حقدوست معاون محترم آموزشی وزارت متبوع انعکاس داده شد.

در نهایت معاونت محترم آموزشی وزارت متبوع در بخشنامه صادره در تاریخ ۲۶ خردادماه سال جاری دانشگاه­ها را مخیل نمودند که بر اساس وضعیت مناطق از نظر گسترش بیماری COVID-19 و زیرساخت­های موجود و ...، از آزمون های حضوری (با رعایت پروتکل های بهداشتی) یا از بستر مجازی یا آنلاین (با رعایت ضوابط حفظ کیفیت و امنیت آزمون­ها) برای برگزاری آزمون ها استفاده نمایند.

در این راستا در خصوص دانشجویانی که مبتلا به بیماری های خاص می باشند و یا تمایل به حضور ندارند، نیز تصمیم گرفته شد که امکان حذف درس یا ترم برای ایشان میسر گردد، تا از بروز هرگونه مشکل برای آنان جلوگیری به عمل آید.

 اگرچه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز بر برگزاری آزمون­ها به صورت حضوری به عنوان الویت و انتخاب اول تأکید داشت، اما تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون ها به صورت غیرحضوری را نیز پیش بینی و نسبت به ایجاد زیرساخت ها، همچنین تدوین دستورالعمل و شیوه نامه برگزاری آزمون مجازی برای بکارگیری در شرایط بحران اقدام تا در صورت نیاز و ضرورت استفاده از بسترهای مجازی برای برگزای آزمون ها، امکان اجرای آن به بهترین شکل ممکن میسر گردد.

در نهایت در جلسه فوق العاده شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مورخ ۲۷ خردادماه  و بر اساس شرایط اپیدمیولوژیک بیماری در استان، درخواست های گروه­های دانشجویی ودانشکده ها و بالاخره دریافت نظرات مشورتی سایر دانشگاه­ها در این زمینه، موارد ذیل را مصوب نمود:

کلیه دروس تئوری دانشجویان مقاطع عمومی بصورت مجازی و آنلاین برگزار گردد.

آزمونهای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی Ph.D با توجه به نظر گروه و دانشکده می تواند بصورت آنلاین یا مجازی برگزار گردد و در صورت محدود بودن تعداد دانشجویان بصورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی قابل انجام می باشد.

درخصوص دستیاران پزشکی آزمون ارتقاء حذف و دستیاران بر اساس عملکرد تحصیلی ارتقامی یابند.

دانشجویان بالینی رشته پزشکی که در بخش­های بالینی دوره های آموزشی خود را می گذرانند  طبق برنامه روتین و با رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون­ها گرفته شود (بعد از هر ماه یا دوماه با توجه به روتیشن ها )

برای دانشجویان دوره کارآموزی، کارورزی یا دارای دروس عملی آزمایشگاهی آزمون­ها بصورت حضوری انجام می پذیرد (بدیهی است برای آن دسته از کارآموزانی که دروس تئوری ندارند و نیاز به برگزاری آزمون ندارند آزمونی برگزار نمی گردد و فعالیت بالینی و آزمایشگاهی آنها ملاک عمل قرار خواهد گرفت). در خصوص ارزیابی فعالیت­های عملی نیز، آزمون با توافق استاد و دانشجو می تواند همزمان یا در یک بازه زمانی دو تا سه روزه انجام پذیرد.

جزئیات نحوه اجرای آزمون­ها مصوب شورای مشترک آموزشی و تحصیلات تکمیلی در ابتدای هفته آینده به همراه دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون­ها توسط معاونت آموزشی دانشگاه به دانشکده ها ابلاغ، تا با یاری خداوند منان امکان برگزاری آزمون ها به نحو احسن میسر گردد.

تقویم آزمون­ها نیز تا چهارشنبه هفته آینده مصادف با چهارم تیر ماه سال ۱۳۹۹، توسط دانشکده ها مشخص و به کمیته اجرایی آزمون­ها ارائه خواهد شد، تا پس از برنامه ریزی اجرایی و تأیید نهایی، مراتب از طریق پیامک و اعلام در سایت هر دانشکده به اطلاع کلیه دانشجویان معزز رسانده شود. در این دستورالعمل نحوه اتصال و فرآیند آزمون مشخص و راهکارهای رفع بروز مشکلات فنی از قبیل قطعی برق و قطعی اینترنت و ... نیز پیش بینی و درج گردیده است. شایان ذکر است آن دسته از دانشجویانی که امکان اتصال به اینترنت یا دسترسی به رایانه را ندارند می توانند در مرکز آزمون­های الکترونیک تدبیر حضور یافته و بصورت آنلاین و همزمان با سایر دانشجویان در امتحانات شرکت نمایند.

در پایان امید است با همکاری اساتید ارجمند، مسئولین گرامی دانشکده ها، مدیران محترم گروه­های آموزشی و دانشجویان عزیز تجربه موفقی در برگزاری آزمون­های مجازی و آنلاین حاصل گردد تا در صورتیکه در ترم آینده همچنان درگیری کشور با بیماری COVID-19 ادامه یابد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در دانشگاه در نیمسال آینده نیز در دستور کار قرار گیرد، بتوان از آن، بعنوان یک تجربه موفق از فرصت آموزش و آزمون­های مجازی و آنلاین با کیفیت مطلوب استفاده نمود تا ضمن حفظ سلامت و ایمنی فراگیران از ارائه برنامه های آموزشی، همچنین استقرار نظام ارزیابی فراگیران با ضریب اطمینان بالا اطمینان حاصل نمود. 

سلامتی، موفقیت و بهروزی شما آرزو و هدف ماست.

                                                                        دکتر محمد رضا صبری

                                                             معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

                                                                             ۹۹/۰۳/۲۹  

 

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)