رفتن به محتوای اصلی
x

به مناسبت روز اورژانس: رونمایی از هفت دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس

چهارشنبه 23 شهریورماه، به مناسبت گرامیداشت روز اورژانس از هفت دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رییس دانشگاه، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان و جمعی از اصحاب رسانه در محوطه ستاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رونمایی شد.

این هفت دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 450 میلیون تومان تامین و آماده خدمت رسانی گردیده است.

به گزارش خبرنگار وبدا، با توجه به افزایش بار ترافیکی و به منظور سرعت بخشی به امدادرسانی در ماموریت های اورژانس  نیاز به استفاده از موتورلانس به یک ضرورت تبدیل شده است به همین منظور اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان اقدام به خرید  هفت دستگاه موتورلانس نموده که ظرف دو ماه آینده جانمایی خواهد شد.

این در حالی است که تفاضای تامین موتورلانس برای شهرستان های خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا و شاهین شهر  نیز در حال برنامه ریزی است.

همچنین به دو دستگاه اتوبوس آمبولانس موجود در اصفهان، یک دستگاه دیگر نیز به ناوگان اورژانس اضافه شد که در حال حاضر  یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به منظور واکسیناسیون در اختیار مرکز بهداشت استان و دستگاه دیگر هم جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین  در مرز مهران مستقر گردیده است.

شایان ذکر است هر ساله برای پوشش امدادی مناسبت های خاص مثل عید نوروز از ظرفیت دستگاه اتوبوس آمبولانس ها استفاده می‌شود. بطور مثال همیشه  استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را در سه راهی جندق در شرق  شاهد هستیم.