رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری گردهمایی بزرگ خیرین سلامت استان در دانشگاه

پنج شنبه 8 اردیبهشت ماه، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان میزبان گردهمایی بزرگ خیرین سلامت استان با حضور رییس دانشگاه و بیش از 250 نفر از خیرین حوزه های فعال سلامت در مجمع خیرین استان، بود.

این گردهمایی که در تالار رویش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزارشد، دکتر شیرانی طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از برپایی این گردهمایی پس از دو سال و خیر مقدم به خیرین سلامت، به تشریح برنامه ریزی های سال جاری دانشگاه در ارتباط با مراکز درمانی، خیر ساز و فعالیت هایی که دانشگاه با همت و همکاری خیرین در راستای ترویج بهداشت، پیشگیری و درمان دارد پرداخت.

وی همچنین به نیازهای فعلی دانشگاه در زمینه ی همراهی خیرین برای فعال نمودن و نوسازی مجموعه اورژانس 115، بیمارستان های در حال تکمیل مانند بیمارستان شهید بهشتی، فیض، امام حسین (ع) و ... در سطح استان اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد که در سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به اصفهان، ردیف های مصوب کمک های وزارتخانه منجر به تکمیل این پروژه ها، تجهیز آنها و بکارگیری نیروهای متخصص در این مراکز و در نهایت موجب سرویس دهی مطلوب به عموم شهروندان و هم استانی های عزیز بشود.

سید فرهاد عریضی مشاور رییس دانشگاه در حوزه مشارکت های اجتماعی و امور خیرین نیز در این گردهمایی به تشریح نحوه هم افزایی مجموعه های خیریه فعال در حوزه سلامت پرداخت و افزود: در سطح استان اصفهان، 115 خیریه مرتبط با سلامت اعم از خیریه های بهداشتی درمانی، خدماتی در حوزه درمان و خیریه های مرتبط با مباحث پیشگیرانه در حوزه سلامت فعال و مشغول خدمت می باشند.

وی هدف از فعالیت دفتر مشارکت های اجتماعی و امور خیرین در دانشگاه را هماهنگی و یکپارچگی بین خیریه های متعدد و همچنین گسیل خدمات خیرین به مراکز و نقاط مورد نیاز عنوان کرد و افزود: شناسایی و دعوت خیرین جدید بخصوص خیرین جوان به حوزه سلامت از مهمترین این اهداف می باشد.

همچنین سید حسین رضازاده مدیر عامل مجمع خیرین استان طی سخنرانی خود به تشریح فعالیت های 2 سال گذشته مجمع خیرین در سطح استان پرداخت.

شایان ذکر است در این گردهمایی مقرر گردید گروه های مختلف خیرین هر سه هفته یکبار با ریاست دانشگاه، جلسات سنجش، پایش و برنامه ریزی برگزار و برای کمک به حوزه های بهداشت، پیشگیری و درمان همفکری و همکاری نمایند.

لازم به ذکر است در پایان این گردهمایی ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت الله مشکوه، از خیرین سلامت با صرف افطاری پذیرایی بعمل آمد.

گفتنی است دکتر بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر شریعتی نماینده مردم اصفهان در شورای شهر اسلامی اصفهان، تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاه، مدیران شبکه های بهداشتی درمانی، مدیران عامل و روسای هیات مدیره های خیریه های سلامت در سطح استان، جمعی از بانوان خیر استان و هنرمندان رسانه ملی از قبیل آقایان اکلیلی، مرادی و شکریان نیز در کنار مدعوین این گردهمایی حضور داشتند.