رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری نشست توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت در دانشگاه

یکشنبه 5 دی ماه، در راستای "اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت" دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، نشستی با حضور معاون بهداشتی وزارت متبوع و هیات همراه، سرپرست دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از معاونین، روسا و مدیران شبکه های بهداشتی درمانی استان در تالار رویش دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر حیدری معاون بهداشتی وزارت در خصوص نگاه کلان وزارت بهداشت به بحث جمعیت به سخنرانی پرداخت و برخورد با بصیرت و آگاهی کامل در مورد جمعیت را از اولویت های اصلی کشور عنوان نمود.

وی افزود: در استان اصفهان با تشکیل یک قرارگاه برای موضوع جمعیت، بایستی تمامی وظایف و حوزه ها مشخص شود تا برای آینده کشور، تحکیم خانواده، سلامت باروری و افزایش جمعیت قدم های مثبتی برداشته شود.

دکتر حیدری با اشاره به برنامه ها و هجمه های فرهنگی دشمن در کشور، اظهار نمود: می خواهند ارزش و مقام زن، مباحث بچه داری و تحکیم خانواده و فرزند آوری را زیر سوال ببرند و جایگزین آن به پرورش حیوانات خانگی مردم را مشغول نمایند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: وظیفه اصلی ما، متقاعد سازی مردم برای فرزند آوری است که از طریق مشاوره های قبل ازدواج، حین ازدواج، بعد از ازدواج و ارتقای آموزش جوانان در دوره های تحصیلی، می تواند کارساز باشد.

دکتر حیدری با اشاره به دوره پنجره در هر کشوری، تصریح کرد: این دوره حدود 40 الی 50 سال برای هر ملتی رخ می دهد که دوره جهش ملت است، و برای ایران تا اتمام این دوره هفت سال بیشتر وقت نمانده که می توانیم با مجاهدت ملی و تلاش مضاعف مردم و مسئولین برای حل این مساله گام موثری برداشته و آینده کشور خود را رقم بزنیم.

معاون بهداشتی وزارت در پایان سخنان خود به سوالات و مشکلات مطرح شده از سوی مدیران شبکه های بهداشتی درمانی در خصوص حق الزحمه پرسنل درگیر در واکسیناسیون، سامانه سیب، نسخه های الکترونیک، تعطیلی مدارس و ... پاسخ های لازم را ارایه نمود.

دکتر شیرانی سرپرست دانشگاه، نیز پرداختن به بحث جمعیت را یک فرصت یا تهدید بیان نمود که مشخص شود ما در کجای جهان ایستاده ایم و چه وضعیتی داریم.

وی افزود: جمعیت یکی از مولفه های قدرت هر کشور می باشد که بعدهای گوناگونی از قبیل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی، روانی  و ... را شامل می شود.

سرپرست دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: طی این سالها ما روند تغییر و شیفت فرهنگی جامعه را با چشم خود دیده ایم مانند: بالا رفتن سن ازدواج، افزایش خانواده های تک فرزندی، مسئولیت پذیری آنها و ... که این رویه برخلاف قدیم، مانند یک نهال تازه می باشد که با هر باد و طوفانی از ریشه جداشده و هیچ تکیه گاهی برای رشد خود ندارد.

دکتر برکاتی مدیر کل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت طی سخنرانی خود به مبحث "جمعیت: وضع موجود، چالش های پیش رو و اقدامات وزارت متبوع" پرداخت و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وظایف وزارت بهداشت و مشکلات و اولویت های اصلی و راه حل ها را تشریح نمود.

وی ضمن بیان دیدگاه های مختلف نظریه پردازان در خصوص جمعیت، روند باروری کشور طی 5 سال گذشته را اعلام نمود که از 2.11 به 1.67 کاهش یافته است، همچنین میانگین سنی جمعیت در کشور طی سالهای 1355 تا 1395  طی 45 سال را عنوان کرد که طی آن، 10 سال پیرتر شده ایم.

دکتر برکاتی در ادامه سخنرانی خود به روند تغییرات سالمندان، وضعیت زناشویی مردان و زنان در سال 95 برحسب گروه های سنی، پنجره جمعیتی در جمهوری اسلامی، نرخ باروری کل در ایران و کشورهای منطقه در سال 2017 و رتبه بندی منطقه ای، پرداخت.

شایان ذکر است مباحث: وضعیت جمعیت در استان توسط دکتر زینیلیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه، جمعیت و اقتدار ملی توسط جان نثاری معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تاکید بر مواد مرتبط با بهداشت و درمان توسط دکتر مصلحی مشاور کمیسیون ویژه جمعیت، انتظارات از معاونت های درمان، دانشجویی، پرستاری دانشگاه ها در اجرای قانون توسط نمایندگان معاونت ها، در این جلسه ارایه و در مورد آنها بحث و تبادلنظر صورت گرفت.  

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)