رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره مهر سلامت در دانشگاه

مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت»، سه شنبه 20 اسفندماه، با حضور معاون فرهنگی، دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و جمعی از مسئولین وزارتی، مسئولین استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و خیرین سلامت استان در مرکز همایش های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار گردید.
در این جشنواره که با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، برگزیدگان معرفی و از آنان تقدیر گردید.

 اجتماعی شدن سلامت راس برنامه‌های وزارت بهداشت است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام خود خطاب به دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت اصفهان که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرائت شد، اعلام نمود: تحقق اجتماعی شدن سلامت از درازنای مشارکت هدفمند و روشمند گروه ها و اقشار مختلف مردمی میسر خواهد شد؛ اجتماعی شدن سلامت به عنوان یک ضرورت و نه فقط یک انتخاب در راس راهبردها و برنامه های نظام سلامت قرار گرفته است.
دکترسعید نمکی با بیان اینکه واژگان توسعه پایدار در ادبیات سیاستگذاری و حکمرانی، ارتباط تنگاتنگی با سلامت و مشارکت اجتماعی دارد چنانکه هر یک این ۲ از شاخص های توسعه پایدار و لازمه آن به شمار می رود، اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ مشارکت مستلزم زبان و گفتمان مشترکی است و زبان هنر به عنوان زبان ارتباط جمعی با لطافت، نوآوری، الهام بخشی و زیبایی هموار کننده مسیر تکامل و تعالی منش نیک اندیشی و نیکوکاری و جلب و جذب مشارکت اجتماعی وسیع خواهد بود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: هنر و صنعت پیشرو و اثرگذار سینما البته در این میان نقش و جایگاه ویژه ای دارد و رویداد جشنواره مهر سلامت با بهره گیری از این زمینه هنر اجتماعی، اجتماع هنری فرخنده ای است که انتظار می رود به عنوان یک فرصت برای ارتقای جامعه به سوی اهداف عالیه ای چون توسعه نیک اندیشی و ترویج نیکوکاری در حوزه سلامت گام های در خوری بردارد چنانکه با حمایت های خیران سلامت و استقبال هنرمندان و مدافعان سلامت به نظر می رسد در عملکرد اجتماعی و هنر ارتباطی مورد توجه قرار گرفته و آنچه در این رویداد عرضه می شود به نوعی با مشارکت مخاطبان پدید آمده و از این منظر در نوع خود منحصر به فرد به نظر می رسد.
دکتر نمکی اضافه کرد: حمایت مجمع خیرین از دست اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگ و هنری را ارج نهاده و البته رجای واثق دارم این همراهی و هم افزایی ارتقای پیوسته و آتیه پایداری برای این نهال نوپای فرهنگی و هنری در این سرزمین رقم خواهد زد.


استفاده از هنر و رسانه برای ترویج عمل خیرخواهانه اقدامی راهبردی و هوشمندانه است
در ابتدای این جشنواره معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سخنانی گفت: مردم ایران در طول تاریخ همواره نیکوکار بودند و در دوران کرونا نیز فضائل اخلاقی آنها به اوج خود رسید.
دکتر سیما سادات لاری با بیان اینکه در یک سال گذشته خیران یار دولت برای ارائه خدمات بیشتر به مردم بودند، افزود: این کمک ها در شرایط شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه که فشار زیادی به مردم وارد می کرد اهمیت بیشتری دارد.
وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های درمانی در کنار مدرسه سازی و مسجد سازی اقدامی ارزشمند است، اظهار داشت: استفاده از هنر و رسانه برای ترویج این عمل خیرخواهانه نیز اقدامی راهبردی و هوشمندانه است.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در جشنواره ملی مهر سلامت اصفهان، اصحاب هنر در کنار خیران خوش درخشیدند، تصریح کرد: آنها با ابزار جادویی هنر، ترویج گر فرهنگ نوعدوستی در میان مردم هستند.
دکتر لاری همچنین بر اهمیت مشارکت خیران در تامین دیگر زیرساخت های حوزه سلامت مانند خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد و افزود: امروز وزارت بهداشت برای ساخت، خرید و تامین خوابگاه های دانشجویی با مشکلات زیادی مواجه است و زیرساخت های موجود جوابگوی نیاز دانشجویان نیست، بنابراین از خیران می خواهیم تا در این بخش نیز مانند سایر عرصه ها، ورود پیدا کنند.

این مسیر ادامه خواهد یافت
دکتر کیانوش جهانپور رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره  و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم، در سخنرانی خود از مرحوم نیری یاد نمود و افزود: ایشان به همراه وزیر اسبق وزارت بهداشت، در زمینه خیرین و فعالیت های هنری فرهنگی نقش بسیاری را ایفا کردند.
وی از برگزاری این جشنواره در دوره های آینده نیز خبر داد و گفت: ما چه باشیم چه نباشیم این مسیر ادامه خواهد یافت.
دکتر جهانپور همچنین از دکتر لاری معاون فرهنگی، دانشجویی وزارتخانه تشکر نمود که سفرشان به کردستان را لغو و به این جشنواره آمدند تا در اصفهان میزبان ایشان باشیم.

جشنواره مهر سلامت تبدیل به یک برند برای استان اصفهان شده است
در ادامه این مراسم دکتر چنگیز رییس دانشگاه نیز طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل اجرایی و پشتیبانی این جشنواره اظهار نمود: این رویداد تبدیل به یک برند برای استان اصفهان شده است.
وی ادامه داد: بنده نمی دانم در اصفهان کار خیر از چه زمانی شکل گرفت اما قدیمی ترین آن مربوط به دوران ابن سینا می باشد که حاکم وقت اصفهان در آن زمان با بنا نهادن اولین دانشگاه پزشکی دنیا در اصفهان یکی از کارهای خیر سلامت را انجام و در اصفهان و بغداد، نام نیکی از خود در حوزه سلامت، آموزش، پژوهش و نیکوکاری سلامت به جای نهاد.
دکتر چنگیز با بیان اینکه اصفهان تا کنون ۱۳ شهید مدافع سلامت داشته است، گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید، همبستگی و روشن بینی هستیم.
وی با اشاره به اینکه این مباحث با هنر و خلاقیت هنرمندان در جشنواره مهر سلامت به مردم تقدیم شده است، افزود: معروف اصلی و مهم امروز کشور حفظ امید، یکپارچگی، سلاپت روان، اعتماد اجتماعی و تلاش برای بهبود اوضاع است.

یکی از محورهای ماموریت مجمع خیرین استان اصفهان فرهنگ سازی و تجلیل از خیرین است
رئیس دومین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در این جشنواره، طی سخنانی یکی از محورهای ماموریت مجمع خیرین استان اصفهان را فرهنگ سازی و تجلیل از خیرین عنوان نمود و گفت: از آن جا که سینما و تلویزیون به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه می باشد، مجمع خیرین سلامت استان اصفهان تصمیم به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت گرفت و با توجه به برگزاری موفق دوره اول این جشنواره و تاثیر اجتماعی این حرکت فرهنگی در نظام سلامت، مجمع خیرین با پیشنهاد اداره‌ کل روابط عمومی وزارت بهداشت دومین دوره این جشنواره را نیز برگزار کرد.
سید حسن رضازاده ادامه داد: فراخوان دومین دوره با استقبال فراوانی مواجه شد و تعداد ۱۲۹۴ اثر در چند بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که پس از بررسی، از این تعداد، ۸۳ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کردند.
وی افزود: در این برنامه سعی گردید تا هیات‌های انتخاب و داوری از چهره‌های مهم سینمایی و حوزه بهداشت در سطح کشور انتخاب شوند و در نهایت، ۲۵ اثر برای تجلیل و تقدیر انتخاب شدند.
سید حسین رضازاده به بخش جنبی جشنواره نیز اشاره نمود و توضیح داد: در یکی از بخش‌های جنبی جشنواره، دلنوشته‌های زیبای دانش‌آموزان برای کادر درمان و سلامت جمع‌آوری شد که این مجموعه در آینده به چاپ خواهد رسید.

اولین هنرمندان، پرستاران و پزشکانی بودند که در عرصه سلامت از خودگذشتگی کردند
قائم مقام مجمع خیرین سلامت استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور عزیز ما می‌گذرد، اولین هنرمندان، پرستاران و پزشکانی بودند که در عرصه سلامت از خود گذشتگی کردند؛ عده‌ای از آن به شهادت رسیده و تعدا زیادی نیز دردهای بسیار کشیدند.
علی سلیمان‌نژاد ادامه داد: این یکسال، میدان آزمایشی برای همه مردم بود و همه از جمله خیرین سلامت به میدان آمدند. این عزیزان در همه زمان‌ها آماده پذیرش بیماران نیازمند بودند.
وی با بیان اینکه "یکی از اهداف مجمع خیرین کشور ایجاد انگیزه در بین خیرین است"، تاکید کرد: از همه هنرمندانی که با هنر، قلم و تصویر خود توانستند کاری را در جهت تشویق خیرین انجام دهند، تقدیر می‌کنم. از خلاقیت‌های یک هنرمند این است که دوربین خود را روی بیماری که هزینه درمان ندارد، زوم و خیرین را مجاب به حمایت کند و این هنری است که ارزشمند می باشد.

گفتنی است در ادامه مراسم، لوح سپاس جشنواره به همراه جایزه نقدی توسط مسئولین وزارتی و استانی به برگزیدگان به شرح زیر اهدا گردید:

برگزیدگان بخش ویژه کرونا:
فرهاد آیت‌الهی برای فیلم "مدافعان"
محمد رفیعی برای فیلم "همه برای هم"
داریوش کرم‌پور برای فیلم "فاصله"
اردلان دارآفرین برای فیلم "جبهه مقاومت"
میلاد محمدی برای فیلم "تحت تعقیب"
حسین دارابی برای "پرستار"

برگزیدگان بخش فیلم‌نامه:
علی رمضانی برای فیلم "یک ماجرای قطبی"
علی مرادپور آذر برای فیلم "سرخوش"
بابک شهیدی برای فیلم "مانکن"
نسرین محمدپور برای فیلم "چپ دست"
لیلا باغ‌بیا برای فیلم "ژان"

برگزیدگان بخش مستند:
مجتبی اسپانی برای فیلم "با آخرین نفس‌هایم"
زهرا نیازی برای فیلم "خانه روشنایی"
مسعود دهنوی برای فیلم "ماهر"
فرهاد بهبهانی برای فیلم "پرنده آزادی"
علی دلکاری برای فیلم "عروسکان"
محمودپور برای فیلم "گامی برای رفتن"

برگزیدگان بخش داستانی:
محمد روح‌بخش و کتایون فرمند برای فیلم "تو هنوز اینجایی"
مهرداد حسنی برای فیلم "سرلاک"
سعید نجاتی برای فیلم "دابو"
صمد علیزاده برای فیلم "ناهید"
آرمان خوانساریان برای فیلم "موناکو"
نوشین معراجی برای فیلم "برادر"

شایان ذکر است دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت اصفهان با شعار "هر ایرانی یک مهرورز سلامت" با هدف بازتاب فعالیت‌های خیران در بخش سلامت در ۲ بخش اصلی فیلم (مستند و داستانی) و فیلمنامه روز هجدهم اسفند با نمایش آثار منتخب و راه یافته به بخش مسابقه آغاز شد و سه شنبه شب نوزدهم اسفند در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.
لازم به ذکراست جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت نخستین بار در اصفهان در سال ۹۷ و با هدف ارتقای فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت و پاسداشت و ارج نهادن به جایگاه خیّران و نیکوکاران حوزه سلامت برگزار شد؛ این جشنواره ۲ سال یکبار و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود و دبیرخانه آن در اصفهان مستقر است.

 

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)