رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری جلسه پدافند غیر عامل در دانشگاه

دوشنبه 23 خردادماه، جلسه پدافند غیرعامل با حضور دکتر سلطانیان مدیر دفتر ریاست دانشگاه، معاونین دانشگاه، دبیر کمیته پدافند غیر عامل، مدیران روابط عمومی، حراست و کارشناسان دفتر فنی دانشگاه، در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار گردید.

 در این جلسه دکتر زمانی متخصص طب اورژانس و دبیر کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه، ضمن ارایه گزارشی از اداره کل پدافند غیر عامل، بحث پدافند غیر عامل را فراتر از بحث یک کشور بلکه جهانی عنوان نمود که کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی، تداوم فعالیت های ضروری، تسهیل در مدیریت بحران و ارتقای پایداری ملی را در پی خود دارد.

وی ایجاد سامانه یکپارچه و هوشمند رصد، پایش، ارزیابی، آشکارسازی، هشدارو تشخیص به موقع تهدیدات، طراحی و اقدام پاسخ اضطراری موثر و مناسب نظام سلامت به حوادث متعارف و نامتعارف و همچنین بازیابی و توانبخشی بر اساس یک برنامه زمانبندی منطقی با هدف بازگشت به زندگی عادی، تداوم فرآیند توسعه و کاهش آسیب پذیری را از اهداف کلی این اداره کل برشمرد.

دکتر زمانی نتایج بکارگیری دفاع غیرعامل را صیانت از محیط زیست،  ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری، کاهش بحران و امکان بازسازی مناطق آسیب دیده با کمترین هزینه عنوان کرد که اثرات نامطلوب در ارتقای بهداشت و ایمنی افراد را به حداقل رسانده و توان دفاعی مجموعه در زمان بحران را افزایش می دهد.

شایان ذکر است در ادامه جلسه هر یک از مسئولین به بیان نظرات، مشکلات و مسایل پدافندی در حوزه بهداشت و درمان استان، اهمیت آموزش نیروی انسانی، ارتقا و ایمن سازی سیستم های حریق، برق و ... قسمت های مختف، تهیه و طراحی برنامه های بلند و کوتاه مدت جهت اقدام و رفع مشکلات بر اساس اولویت، پرداختند.