رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای اهداف برنامه واکسیناسیون دانش آموزان 18-12 سال

جلسه هماهنگی اجرای اهداف برنامه واکسیناسیون دانش آموزان 18-12 سال، سه شنبه 20 مهرماه، با حضور سرپرست دانشگاه، مدیر کل ستاد بحران استانداری، مدیر کل آموزش و پرورش و مسئولینی از سپاه صاحب الزمان(عج)، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری و مرکز بهداشت استان در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر شیرانی رییس دانشگاه با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس یک موضوع جدی، و آموزش و پرورش دانش آموزان در کنار یکدیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: عدم حضور بچه ها در مدارس باعث می شود که هم انتقال مفاهیم آموزشی و هم ارتباطات مختلف معلمان و دانش آموزان با یکدیگر به درستی صورت نگیرد، ولی بایستی این نکته را هم مد نظر قرار دهیم که در کنار آموزش و پرورش فرزندان، سلامت آنها نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در حوزه فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی بایستی به روز باشیم و در این عرصه، فعال عمل نماییم تصریح نمود: در شبکه های مجازی تبلیغات نادرستی برای واکسن می شود و این وظیفه ما را سنگین تر می کند که با آگاه سازی و تبلیغات درست در فضاهای مجازی و همچنین با کمک ارگان های مختلف، خانواده ها و دانش آموزان را به زدن واکسن ترغیب نماییم.

دکتر شیرانی تاکید کرد: خانواده ها و دانش آموزان بایستی آگاه باشند که زدن واکسن پوشش صد در صدی ایجاد نمی کند و تنها برای ایجاد شرایط ثابت در جامعه و همچنین کاهش عوارض بیماری و مرگ و میر تاکید می گردد، پس همچنان باید بر زدن ماسک و رعایت فاصله ها دقت نمایند.

دکتر شیرانی همچنین در ارتباط با بازگشایی هرچه سریعتر مدارس با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، آشنا نمودن و آگاه سازی دانش آموزان به این بیماری و علایم آن به صورت علمی و همچنین ایجاد بازرسینی در درون مدرسه به عنوان نمایندگان حوزه بهداشت مواردی را برای حاضرین بیان نمود.

گفتنی است در این جلسه مسئولین حوزه های مختلف نیز در ارتباط با دستورالعمل ها و راهبردهای بازگشایی مدارس، رفع مشکلات و نواقص موجود در مدارس در خصوص پروتکل های بهداشتی، تولید و افزایش محتواهای آموزشی در خصوص زدن واکسن و ارائه به صدا و سیما، استفاده از ظرفیت های بسیج دانش آموزی سطح استان در این خصوص، تهیه جزوه های آموزشی در مورد بیماری کرونا و توزیع آنها در مدارس و ... مطالبی را ارائه نمودند.