رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری اولین جلسه کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه جمعیت

اولین جلسه کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه جمعیت، سه شنبه 27 اردیبهشت ماه، با حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه و نمایندگانی از دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، معاونت بهداشتی،اداره مامایی معاونت درمان  و شهرداری اصفهان برگزار گردید.

در این جلسه مدیر روابط عمومی دانشگاه طی سخنانی، با بیان مقدمه ای از ضرورت تشکیل قرارگاه جمعیت، موضوع جمعیت در کشور را دارای حساسیت و ویژگی خاصی عنوان نمود و گفت: آنچه که آمار در خصوص میزان نرخ باروری و رشد جمعیت نشان می دهد کشور ما در وضعیت نگران کننده ای قرار دارد که با ادامه این روند در آینده نزدیک شاهد سالخوردگی جمعیت کشور خواهیم بود.

دکتر احمدی فر تاکید نمود جامعه ای که نیروی جوان در آن کم باشد از لحاظ اقتصادی، سیاسی، نظامی و صنعتی بسیار ضعیف است و این وظیفه ماست که با آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درست نگذاریم کشورمان به این مرحله از بحران برسد.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم ابلاغ رسمی قرارگاه جمعیت توسط وزارتخانه صورت پذیرفت و اولین جلسه با حضور ریاست محترم دانشگاه انجام و در آن در خصوص اهداف و کلیات تشکیل قرارگاه جمعیت و کمیته های مختلفی که باید در این خصوص فعالیت نمایند و همچنین ابلاغیه های مختلف آن مطالبی عنوان شد.

دکتر احمدی فر گفت: در این جلسه مقرر گردید کمیته های فرهنگی، پشتیبانی، درمان و مراقبت، بهداشت، علمی، امور حقوقی و بیمه زیر مجموعه معاونت بهداشتی فعالیت و همچنین دو کمیته رسانه و رصد و پایش مستقیما زیرمجموعه خود دبیرخانه تشکیل بشود.

دکتر احمدی با بیان اینکه مسئولیت کمیته رسانه به روابط عمومی دانشگاه واگذار گردیده است، در ارتباط با اهمیت وظایف این کمیته در اطلاع رسانی و انتشار و آموزش و حتی فرهنگ سازی موضوع افزایش جمعیت مطالبی را بیان و سپس اعضای کمیته را معرفی نمود.

در ادامه هریک از اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای هرچه بهتر عملکرد کمیته پرداختند.