رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری اولین جلسه کارگروه کارشناسی و تخصصی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در دانشگاه

اولین جلسه کارگروه کارشناسی و تخصصی بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE) دانشگاه، یکشنبه 30 مرداد، در محل سالن شهید بهشتی دانشگاه باحضور اعضای گروه تشکیل گردید. 

در ابتدای جلسه دکتر سلطانیان مشاور و مدیر دفتر رئیس دانشگاه طی سخنانی با تاکید بر اهمیت موضوع بکارگیری قوانین HSE در فعالیت های جاری دانشگاه و تأمین سلامت کارکنان و بهداشت محیط کار، ایمنی محیط های کاری و حفظ محیط زیست اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی  اصفهان، به منظور حفظ و ارتقای ایمنی و بهداشت اساتید، کارکنان و دانشجویان و صیانت از محیط زیست، و با هدف ایجاد ساز و کار لازم برای کاهش آسیب پذیری، امداد و درمان، افزایش ایمنی و امنیت زیرساخت ها اقدام به برقراری نظام پدافند غیر عامل و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در محیط های اداری،  بهداشتی درمانی، آزمایشگاهی و کارگاهی، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه نموده است.

وی همچنین تعریف ردیف اعتباری برای ارتقای HSE در دانشگاه را پیشنهاد و توجه بر این مهم را ضروری دانست.

در ادامه جلسه دکتر زمانی رئیس اداره پدافند غیر عامل  درخصوص تشکیل اداره پدافند غیرعامل و HSE و شرح وظایف آن مباحثی را مطرح نمود.

وی در این خصوص گفت: کارگروه تخصصی HSE براساس مصوبات کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه که ریاست آن برعهده جناب آقای دکتر شیرانی ریاست محترم دانشگاه می باشد، بعنوان کارگروه کارشناسی و تخصصی ذیل اداره پدافند غیرعامل و HSE دانشگاه تشکیل گردیده و مقرر است ان شاا... مباحث و موضوعات مربوط به حوزه HSE و شرح و بسط آن دراین کارگروه کارشناسی شده و برای تصمیم سازی و تصمیم گیری مدیران محترم به شورای عالی پدافند غیر عامل و HSE دانشگاه ارجاع گردد.

دکتر زمانی از عمده ترین وظایف  پیش رو برای اداره مذکور را تدوین برنامه راهبردی پدافند غیرعامل و HSE دانشگاه، شناسایی و پایش تهدیدات متصور و شناسایی آسیب پذیریها در مقابل تهدیدات و برنامه ریزی برای کاهش آسیب هادرحوزه های مختلف بیان نمود. 

 در ادامه خانم دکتر مصطفوی رئیس کارگروه HSE دانشگاه ضمن تبیین مفاهیم ایمنی، بهداشت و محیط زیست و اهداف و چشم انداز HSE دانشگاه، به جایگاه و اهمیت بسیار بالای این حوزه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: تاسیس و راه اندازی واحد HSE در دانشگاه نقش کلیدی در راستای حفاظت از نیروی کار به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در برابر حوادث و بیماری های شغلی، افزایش انگیزه کاری و صیانت از محیط زیست و همچنین حفظ منابع مادی تجهیزات و سرمایه سازمان ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله سلامت نیروی انسانی  اظهار داشت: تهیه و تدوین HSE  پلن، تدوین تشکیلات و استخراج کلیه قوانین و استانداردهای ملی و بین المللی در حیطه HSE دانشگاه، استخراج و جمع آوری نواقص ایمنی و بهداشتی در واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی، انجام بازدید از واحدهای مختلف دانشگاه جهت تعیین مکان های با وقوع خطر بالا، بررسی شاخص های بهداشتی و ایمنی و تهیه چک لیست های بازدید با توجه به مراجع علمی و قانونی ملی و بین المللی، ارزیابی ریسک های سلامت و ایمنی در واحدها، اجرای دوره های آموزشی HSE در دانشگاه از برنامه های آتی کارگروه می باشد که در دستور کار قرار دارد. 

پس از آن مهندس غلامیان مدیر HSE  دانشگاه، با ابراز خشنودی ازجدی گرفته شدن موضوع پدافند غیرعامل و HSE در دانشگاه ، ضمن ارائه ساختار و چارچوب نهادی اداره کل پدافند غیر عامل و HSE اظهارداشت: اثربخش ترين ابزار دستيابي به اهدافHSE ، نگاه استراتژيك و بلندمدت به مقوله HSE و توسعه يكپارچه آن در سراسر فرايندهاي سازمان می باشد که دستيابي به آن نيازمند تعهد عميق و مشهود مديران ارشد و كاركنان سازمان به HSE است كه از آن به عنوان فرهنگ HSE ياد مي شود.
وی ضمن تشریح ساختار راهنمای بهداشت، ایمنی و محیط زیست که جهت اجرا در واحدهای محیطی تدوین گردیده است، گفت: هدف اختصاصی تشکیل اداره کل پدافند غیرعامل و HSE در دانشگاه ایجاد مرکزی برای تدوین، طراحی، برنامه ریزی و تصویب اصول و ضوابط، استانداردها، معیارها، مقررات و آیین نامه های فنی پدافند غیرعامل و HSE و پیگیری و نظارت بر اِعمال آنها بوده است و دستیابی به این هدف تنها از طریق هم افزایی و همکاری همگی مدیران دانشگاه در پیاده سازی نظام نامه HSE در واحدهای تابعه امکان پذیر است.

درخاتمه جلسه اعضای کارگروه به ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای خود در این حوزه پرداختند و بر استمرار برگزاری جلسات بصورت تخصصی تاکید نمودند.
 

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)