رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید قائم مقام سازمان غذا و دارو از تولیدات شرکت های دانش بنیان دانشگاه

دوشنبه دوم تیرماه، قائم مقام سازمان غذا و دارو، مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت به همراه جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی از دستاوردهای فناورانه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک فناوری سلامت اصفهان بازدید کردند.

دکتر ابوالقاسم گرجی قائم مقام سازمان غذا و دارو در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اصفهان در تولیدات تجهیزات پزشکی اظهار کرد :اصفهان همواره جزء چند دانشگاه برتر کشور در تولید تجهیزات پزشکی و علوم تحقیقاتی بوده است.

وی افزود: اصفهان هر ساله چندین دستاورد جدید در حوزه های تحقیقاتی و تجهیزات پزشکی دارد و امسال نیز که سال جهش تولید نامگذاری شده است، اصفهانی ها در حوزه تولیدات دستگاه، ابزار و کیت های تشخیصی موفق به خودنمایی شدند.

دکتر گرجی ادامه داد :امید است با همکاری هایی که وزارت بهداشت و اداره تجهیزات پزشکی انجام می شود اقدامات لازم برای تسریع در عرضه این محصولات به بازار صورت بگیرد و در نهایت جلوی واردات محصولات مشابه نیز به کشور گرفته شود.

قائم مقام سازمان غذا و دارو همچنین گفت: هماهنگی های لازم برای تست و اخذ مجوز محصولات تولیدی شرکت های مختلف انجام شده است تا با گرفتن آخرین تست ها و با توجه به توانایی و پتانسیل این شرکت ها مقدار واردات محصولات گرفته شود.

دکتر گرجی با اشاره به تولید 150 تا 200 هزار ماسک روزانه قبل از شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: تولیدات ماسک کشور تنها در حوزه صنعتی بعد از شیوع کرونا به روزانه 2.5 میلیون ماسک رسیده است و با این میزان تولیدات ایران جزو کشورهایی بوده است که با کمبود ماسک مواجه نشده است.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا در اروپا گفت: کشورهای اروپایی با وجود تجهیزات فراوان هنوز با مشکل کمبود ماسک مواجه هستند در حالی که این نیاز در کشور حس نمی شود.

قائم مقام سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید بالای لباس های محافظتی کرونا برای بیمارستان ها اظهار کرد: ما موفق به تولید لباس پزشکی با پارچه های تنفس پذیر تولید داخل در کشور شدیم و در حال حاضر در کشور دپوی استراتژیک گان(لباس محافظتی کرونا در بیمارستان ها) صورت می گیرد و برای پیک دوم کرونا در کشور 1.5 میلیون گان و 30 میلیون ماسک پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال به سال جهش تولید و همچنین کمک مردم، تولیدات خوبی در بخش ماسک های N99،N95  و سه لایه جراحی داریم و برخی شرکت ها موفق به طراحی و ساخت دستگاه های جدید برای تولیدات فناورانه شدند.

دکتر گرجی با اشاره به تولید پارچه مخصوص ماسک در اصفهان تصریح کرد: اصفهان جز اولین مجموعه هایی داخل کشور است که لایه ملت بلون (Melt blown) ماسک را تولید می کند تا کمبود این حوزه نیز در کشور حل شود و نیاز به واردات این دستگاه نیز مرتفع شود.

قائم مقام رییس سازمان غذا و دارو در خصوص بازار صادرات محصولات پزشکی گفت: هر مقدار از تجهیزات پزشکی در کشور که مازاد بر نیاز مردم باشد مجوز صادرات محصولاتی همچون لباس های محافظتی و ماسک داده می شود.

وی همچنین از صادرات چند محموله ماسک N95 و لباس های محافظتی به کشورهای همسایه خبر داد.

گفتنی است ملت بلون، منسوج بی بافت است که نقش فیلتر را در ماسک دارد و تولید آن از جدیدترین پیشرفت های فرایندهای منسوجات بدون بافت بشمار می آید؛ یکی از واحدهای فناور در اصفهان، نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید "مِلت بلون" (Melt blown) شده است.

 

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت: در صدد توسعه صادرات هستیم

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه سال گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی ۲۵ میلیون دلار صادرات انجام شده از توسعه صادرات در سال جاری خبر داد و گفت: در صدد توسعه صادرات هستیم.

دکتر سید حسین صفوی اظهار کرد: بازدید امروز از شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جهت کمک و تسهیل به توسعه محصول و صدور مجوزها است و در نظر داریم با یک بازنگری و شناخت چالش های این شرکت ها، فعالیت ها را به نحو احسن پیش ببریم.

وی افزود: در بازدید امروز محصولاتی که به تازگی در سبد کالا قرار گرفته و منتظر اخذ مجوز هستند را بررسی و پیگیر آنها هستیم.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از قطب های تجهیزات پزشکی در کشور مطرح است، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان اصفهانی در حوزه بیماری کووید ۱۹ یکی از قطب های تولیدی محصولات حفاظتی مانند ماسک، شیلد و لباس های حفاظتی بوده اند.

دکتر صفوی با تقدیر از مدیریت این واحدهای تولیدی و توسعه آنها، بر ضرورت افزایش ظرفیت تولید توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد و از بازخورد خوبی که محصولات اصفهان در کشور دارا هستند خبر داد.

وی ادامه داد: امروز یک محصول برای اولین بار در کشور طراحی و رونمایی شد که ماشین تولید پارچه ملت بلون است که در اصفهان نمونه هایی تولید شده و با انجام یکسری اصلاحات، نیاز اساسی کشور را مرتفع خواهد کرد.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با تاکید براینکه یکی از تولید کنندگان مواد اصلی ماسک های ۹۵ N هستیم و تنها ماشین آن وارداتی می باشد، تصریح کرد: اکنون این ظرفیت در کشور ایجاد شده که یکی از محصولات استراتژیک در مدیریت کووید ۱۹ انجام شود.

دکتر صفوی بر توسعه مواد اولیه و در دسترس قراردادن آن به صورت سالم و مناسب از لحاظ قیمت به مصرف کننده تاکید کرد و گفت: این موضوع برای تولید کنندگان ماسک حائز اهمیت است.

وی در مورد ایمپلنت های دندانی تولید شده در اصفهان گفت: از نظر مکانیکی برخی از محصولات این شرکت اصفهانی به انجام تست های سلامت نیاز دارند و اکنون اگر مجوز تولید داشته باشند اجازه فروش و عرضه در بازار خواهند داشت.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۰۰ هزار کد IRC که شامل محصولات وارداتی و صادراتی است در کشور وجود دارد، اظهار کرد: نیازمند توسعه شبکه توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور هستیم.

دکتر صفوی ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور نیاز ضروری در این حوزه احساس می شود و باید توجه داشت که هرگونه شبکه توزیعی باید قادر به برطرف کردن نیازهای مصرف کننده باشد و برای توسعه، نیازمند ایجاد یک شبکه توزیع اختصاصی و تخصصی هستیم که بتواند این نیازها را مرتفع سازد.

وی اضافه کرد: از سال های قبل طراحی و اصلاح توسعه شبکه توزیع را آغاز کرده ایم و باید بخش های سنتی که در این حوزه در حال فعالیت هستند، بهبود یابند؛ برای این موضوع نیاز به همکاری اتاق اصناف است تا اصلاحات انجام شود و بتوانیم شبکه را بهبود دهیم.

مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با تاکید بر توسعه صادرات تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: در سال گذشته ۲۵ میلیون دلار صادرات ملزومات پزشکی از کشور انجام شد که با توجه به شرایط سخت تحریم ها دارای ارزش و افتخار بزرگی برای کشور است.

دکتر صفوی ادامه داد: خوشبختانه محصولات ما علی رغم تحریم ها، کیفیت بالایی دارند و امیدواریم امسال با اضافه شدن محصولات جدید به سبد کالاهایمان و نیازمندی در کشورهای دیگر در حوزه بیماری کووید ۱۹، رشد بیشتری نسبت به سال گذشته داشته و رقم صادرات بالاتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی اقلام از جمله لباس های حفاظتی و ماسک های۹۵  Nصادرات دارند، اظهار کرد: همچنین شیلد، اقلام ضدعفونی و کیت های تشخیص کووید ۱۹ به کشورهای منطقه صادر می شود. با توجه به شرایط سخت تحریم حفظ این شرایط افتخار است، اما امیدوار به افزایش میزان صادرات نسبت به سال گذشته هستیم

 

ساخت دستگاه تولید «مِلت بلون» در اصفهان برای نخستین‌بار در کشور

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از موفقیت یکی از شرکت های دانش بنیان در اصفهان، در طراحی و ساخت دستگاه تولید مِلت بلون (Melt blown) خبر داد که برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

دکتر شقایق حق جوی جوانمرد در این خصوص اظهار کرد: این دستگاه تولید ملت بلون است که به عنوان لایه اصلی فیلتر ماسک‌های پزشکی استفاده می‌شود.

 وی ساخت این دستگاه برای اولین بار در کشور را یک دستاورد مهم در راستای خودکفایی در تولید ماسک دانست و گفت: لایه ملت بلون یکی از قسمت‌های مهم در ماسک‌های پزشکی ماسک‌های N ۹۵ و N ۹۹ است که نفوذناپذیری بالایی در برابر میکروب‌ها و ذرات نانومتری و ریز در هوا و در صنعت فیلتراسیون و تولید ماسک‌های تنفسی و فیلترهای صنعتی دارد.

دکتر حق جوی جوانمرد با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان یک استان با سابقه صنعتی درخشان همواره حرف هایی برای گفتن دارد، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان اصفهانی در حوزه سلامت ورود کرده اند، امیدوارم بتوانیم این فرصت را داشته باشیم که اخذ بعضی از مجوزها به اصفهان واگذار شود و بسیاری از چالش های پیش روی شرکت ها برداشته شود.

مدیر توسعه فناوری و عضو هیأت علمی دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این ارتباط اظهار کرد: حدود ۴۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مستقر هستند که در حوزه تجهیزات پزشکی، آرایشی بهداشتی و دارو فعالیت دارند.

دکتر انوشه زرگر افزود: در حوزه کرونا ۱۲ محصول به تفکیک با تولید بالا که فراتر از استان است، تولید می شود که این محصولات شامل محلول‌های ضدعفونی کننده برای دست و سطوح، تجهیزات پزشکی، ماسک، گان (لباس پزشکی)، تجهیزات استریل، دستگاه درمان زخم، سامانه‌های مدیریت یکپارچه مراکز درمانی، تجهیزات ضدعفونی کننده با اشعه فرابنفش، دستگاه‌های ضدعفونی کننده کلینیک‌ها و دستگاه‌های کمک تنفسی هستند.

عضو هیأت علمی دانشکده فناوری های نوین تاکید کرد: تولیدات در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان پوشش دهی بالایی داشته و فراتر از استان نیز صادر شده است.

به گفته دکتر زرگر حمایت مادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تامین محل فیزیکی و اعطای تسهیلات برای این شرکت ها بوده و در حوزه حمایت معنوی نیز در پی تسهیل فرایند اخذ مجوزها است.

وی با بیان اینکه بازدید امروز موجب آشنایی محصولات از نزدیک و معرفی چالش های این شرکت ها می شود، تصریح کرد: فرایند اخذ مجوز برای آنها بویژه در حوزه کرونا تسهیل شده و در مرحله نخست به آنها مجوز موقت داده می شود و سپس آنها باید برای مجوز دائمی اقدام کنند.

گفتنی است پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، آرایشی و دارویی مشغول به فعالیت است.

What we do

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes.

TypeError: implode(): Argument #2 ($array) must be of type ?array, string given in implode() (line 247 of themes/gavias_edubiz/gva_elements/gsc_icon_box.php).
implode() (Line: 247)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box::sc_icon_box() (Line: 158)
Drupal\gavias_blockbuilder\shortcodes\gsc_icon_box->render_content() (Line: 85)
include('/var/www/html/web/modules/gva_blockbuilder/templates/frontend/print-builder.php') (Line: 92)
gavias_blockbuilder_frontend() (Line: 48)
Drupal\gavias_blockbuilder\Plugin\Field\FieldFormatter\BlockBuilderFormatter->viewElements() (Line: 89)
Drupal\Core\Field\FormatterBase->view() (Line: 265)
Drupal\Core\Entity\Entity\EntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 266)
Drupal\layout_builder\Entity\LayoutBuilderEntityViewDisplay->buildMultiple() (Line: 340)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildComponents() (Line: 24)
Drupal\node\NodeViewBuilder->buildComponents() (Line: 282)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->buildMultiple() (Line: 239)
Drupal\Core\Entity\EntityViewBuilder->build()
call_user_func_array() (Line: 101)
Drupal\Core\Render\Renderer->doTrustedCallback() (Line: 788)
Drupal\Core\Render\Renderer->doCallback() (Line: 374)
Drupal\Core\Render\Renderer->doRender() (Line: 204)
Drupal\Core\Render\Renderer->render() (Line: 160)
Drupal\Core\Render\Renderer->Drupal\Core\Render\{closure}() (Line: 580)
Drupal\Core\Render\Renderer->executeInRenderContext() (Line: 161)
Drupal\Core\Render\Renderer->renderPlain() (Line: 525)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->indexNode() (Line: 489)
Drupal\node\Plugin\Search\NodeSearch->updateIndex() (Line: 121)
search_cron() (Line: 250)
Drupal\Core\Cron->Drupal\Core\{closure}() (Line: 405)
Drupal\Core\Extension\ModuleHandler->invokeAllWith() (Line: 258)
Drupal\Core\Cron->invokeCronHandlers() (Line: 136)
Drupal\Core\Cron->run() (Line: 75)
Drupal\Core\ProxyClass\Cron->run() (Line: 65)
Drupal\automated_cron\EventSubscriber\AutomatedCron->onTerminate()
call_user_func() (Line: 142)
Drupal\Component\EventDispatcher\ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() (Line: 103)
Symfony\Component\HttpKernel\HttpKernel->terminate() (Line: 32)
Stack\StackedHttpKernel->terminate() (Line: 702)
Drupal\Core\DrupalKernel->terminate() (Line: 22)