رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید سرپرست دانشگاه از مراکز بهداشتی درمانی خمینی شهر و درچه

یکشنبه 23 آبان ماه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، به همراه تعدادی از مسئولین دانشگاهی و همچنین نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، از مراکز درمانی شهرهای درچه و کوشک، همچنین مرکز درمانی جوی آباد و روستای تیرانچی و سه بیمارستان نه دی منظریه، بیمارستان خیر ساز ساعی و بیمارستان آیت الله اشرفی بازدید نموده و از نزدیک مشکلات آنها را مورد  بررسی قرار دادند.

دکتر شاهین شیرانی ابتدا در بازدید از مراکز درمانی شهر درچه و در جمع مسئولان و مردم این شهر اظهار نمود: برای بهسازی درمانگاه شبانه روزی شهر درچه، اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 800 میلیون تومان اختصاص یافته که با امکاناتی نظیر رادیولوژی و تصویربرداری، آزمایشگاه، داروخانه و مرکز دیالیز در محل درمانگاه فرسوده شماره 2 این شهر، فعالیت آغاز می شود.

وی در ارتباط با تکمیل اورژانس شماره 2 شهر درچه نیز گفت: ساختمان مرکز اورژانس شماره 2 درچه که با مشارکت خیرین در حال ساخت است در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این مطلب که نوبت شب نیز به دو مرکز درمانی شهر کوشک و منطقه جوی آباد افزوده می شود ادامه داد: با شبانه روزی شدن این مراکز دیگر نیازی به حضور بیماران در مراکز درمانی مرکز شهر نیست.
وی  همچنین در بازدید از بیمارستان 9 دی خمینی شهر، به لزوم تأمین یک دستگاه ام آر ای در این بیمارستان اشاره نمود و گفت: با کمک نماینده مردم شهرستان و همکاری ارگان های مربوطه این امر امکان پذیر است.

دکتر شیرانی همچنین در خصوص موضوع دیالیز بیماران شهرستان تصریح نمود: مشکلات بخش دیالیز شهرستان باید مرتفع شود و نباید اشکالی در روند دیالیز بیماران شهرستان به وجود بیاید، در شهر درچه نیز بیمارانی که نیاز به دیالیز دارند لازم است مرکز درمان بستر این شهر بازسازی شود تا بیماران کلیوی به راحتی به درمان خود بپردازند.

سرپرست دانشگاه در بازدید از بیمارستان شهید اشرفی نیز گفت: تهیه دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان اشرفی نیاز به پیگیری دارد که امید است بتوان با کمک خیرین و دانشگاه علوم پزشکی و سیستم وزارت بهداشت این مشکل مرتفع شود.
وی همچنین به طرح شهدای سلامت برای واکسیناسیون با کمک سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان اشاره نمود و اعلام داشت: شهرستان هایی که واکسیناسیون آنها به درصد مورد نظر نرسیده بایستی به پوشش 85 درصدی برسند و امید است با مشارکت در این طرح هدف لازم به دست آید.