رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید رییس دانشگاه از حوزه های برگزاری آزمون های حضوری دانش آموزان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شنبه اول خرداد ماه 1400، با حضور در دبیرستانهای بهشت آیین و هراتی، از نزدیک روند اجرای برگزاری آزمون های حضوری دانش آموزان را مورد بازدید قرارداد.

دکتر طاهره چنگیز طی مصاحبه ای ضمن تاکید بر اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی در مدارس برگزاری آزمون های حضوری، روند اجرای برنامه ها و دستورالعمل ها را در این مدارس مناسب ارزیابی نمود و گفت: بایستی در برگزاری آزمون های حضوری از نظر تهویه محل های برگزاری آزمون که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، همچنین استفاده همه دانش‌آموزان از ماسک، رعایت فاصله گذاری آنها در زمان امتحان و عدم ازدحام دانش آموزان قبل و بعد از امتحان دقت لازم و کافی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر این دستورات رعایت گردد و دانش‌آموزانی هم که احساس بیماری می کنند قبل از برگزاری آزمون به مسئولین اطلاع دهند تا در محل های ایزوله از آنها امتحان گرفته شود، هیچ جای نگرانی برای برگزاری آزمون حضوری وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه ما بایستیم زندگی با کرونا را یاد بگیریم تصریح کرد: یکی از مواردی که نمونه یادگیری زندگی درست با کرونا است همین برگزاری آزمون ها می باشد و فی نفسه برگزاری آزمون حضوری جای نگرانی ندارد مگر این که اسباب ازدحام را فراهم بکند که خوشبختانه طی بازدید امروز بنده که از این مدارس داشتم، نشان داده است که مسئولین آموزش و پرورش تمامی تمهیدات را رعایت کرده و مسئله ازدحام نیز وجود ندارد.

دکتر چنگیز در خصوص واکسیناسیون گروه های مختلف مردمی نیز عنوان نمود: برنامه ملی واکسیناسیون، تکلیف را تا آخر سال ۱۴۰۰ مشخص کرده است؛ در حال حاضر بحث گروه های سنی و گروه های در معرض خطر وجود دارد که از امروز شنبه اول خرداد ماه واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال بر اساس ثبت نام و دعوت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: انشاالله با تأمین شدن واکسن، تا اواخر شهریور ماه گروه های پرخطر و گروه های سنی که معلمان هم در آن قرار می گیرند واکسینه خواهند شد.

رئیس دانشگاه همچنین در خصوص واکسیناسیون جوانان گفت: با توجه به اینکه جوانان جزو گروه هایی هستند که بیشتر مسئله ناقل بودن برای آنها مطرح می باشد، در صورت تامین واکسن، در شش ماهه دوم سال تحت پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.