رفتن به محتوای اصلی
x

ارتقای رتبه صدپله ای دانشگاه در نظام رتبه بندی دانشگاههای اثر گذار تایمز

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق گردید در نظام رتبه بندی دانشگاه های اثرگذار تایمز (ایمپکت)، با ارتقای صد پله ای، رتبه دوم را درمیان تمام دانشگاه های ایران (علوم پزشکی و غیر پزشکی) کسب نماید.

این دانشگاه توانست با شرکت در شاخص های رفاه و بهداشت عمومی، عدم تبعیض و نابرابری، کیفیت آموزش و مشارکت در برنامه های اهداف توسعه پایدار، رتبه 400-301 را در جهان دست یابد.

همچنین دانشگاه با کسب امتیاز  81.7 در شاخص رفاه و بهداشت عمومی، موفق شد بیشترین امتیاز را در این شاخص کسب و رتبه 62 در کل دنیا را از آن خود نماید.

شایان ذکر است نظام رتبه بندی دانشگاه های اثرگذار تایمز (ایمپکت) شامل اهداف توسعه پایدار که توسط کشورهای عضو سازمان ملل در سال 2015 تصویب شده، فراخوانی فوری برای مشارکت جهانی و اقدام در همه کشورهای (توسعه یافته و در حال توسعه) می باشد.

در حالی که با تغییرات آب و هوا مقابله و برای حفظ اقیانوسها و جنگلهایمان تلاش می کنیم، مقابله با فقر و سایر محرومیت ها، بهبود بهداشت و آموزش، کاهش نابرابری و تحریک رشد اقتصادی باید براساس استراتژی هایی همراه باشد.

اگر چه SDG ها روی آموزش عالی متمرکز نیستند اما برای موفقیت اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 به مشارکت همه عوامل نیاز دارند. به بخش های مختلف و بازیگرانی نیاز داریم تا با تجمیع منابع مالی، دانش و تخصص به روشی یکپارچه در کنار هم کار کنند که شامل منابع دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می باشد.

گفتنی است Impact Rankings اولین تلاش جهانی برای سنجش میزان پیشرفت دانشگاه است. به طور خاص در مورد SDG ها می تواند یک کاتالیزور برای عمل، مکانیزمی برای پاسخگویی به دانشگاه های ما و فرصتی برای برجسته کردن کار بزرگی که آنها در حال انجام آن هستند باشد.