رفتن به محتوای اصلی
x

ارایه خدمات درمانی، پژوهشی باروری و درمان ناباروری در مرکز حضرت مریم(س)

مرکز درمانی- پژوهشی باروری و درمان ناباروری حضرت مریم (س) وابسته به مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی در سال 1378 توسط رئیس جمهور وقت افتتاح و به بهره برداری رسید و مجدداً در سال 1396 پس از بازسازی و تجهیز به طور فعال شروع به کار کرد.

این مرکز با ریاست دکتر الهام نقشینه جراح و متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص درمان نازایی و ناباروری، شامل بخش های کلینیک و اتاق عمل  می باشد که کلینیک درمان ناباروری شامل: اتاق سونو گرافی اتاق ویزیت (متخصص زنان، ارولوژی، ژنتیک، جنین شناسی، روان پزشکی)، اتاق نمونه گیری اسپرم آزمایشگاه اندرولوژی و اتاق iui  و اتاق عمل مرکز شامل بخش های آزمایشگاه جنین شناسی آزمایشگاه اندرولوژی ،2 اتاق عمل ،2 اتاق ریکاوری و آزمایشگاه ژنتیک می باشد .

دکتر نقشینه طی گفتگویی افزایش نرخ باروری و برآورده کردن آرزوی فرزند آوری با بهره گیری از پزشکان و اساتید متبحر (متخصص و فوق تخصص زنان و ناباروری –ارولوژی –ژنتیک –جنین شناسی ) از اهداف اصلی مرکز باروری و درمان ناباروری بیمارستان بهشتی عنوان کرد.

وی برنامه های آموزشی و پژوهش های علمی در زمینه درمان ناباروری توسط متخصصین فلوشیپ و دانشجویان پزشکی و چاپ مقاله  در مجله های برتر ایران و جهان و شرکت در وبینارهای مرتبط با درمان ناباروری  و حضور فعال فلوشیپ های نازایی، رزیدنت های زنان، دانشجویان پزشکی و مامایی در بخش و اتاق عمل ناباروری  جهت آشنایی و آموزش مباحث درمان ناباروری از اهم فعالیت های آموزشی و پژوهشی مرکز بیان نمود.

دکتر نقشینه در ادامه گفت: این مرکز افتخار دارد بهترین و با کیفیت ترین خدمات ناباروری با پیشرفته ترین روش های روز دنیا  را با کمترین هزینه (تحت پوشش بیمه های درمانی )نسبت به مراکز خصوصی ارائه نماید ولی متاسفانه بدلیل عدم اطلاع همشهریان محترم و مراجعه به مراکز خصوصی متحمل هزینه های گزاف شده و این امر ادامه درمان آنها را متوقف کرده و موجبات نا امیدی و عدم پیگیری به موقع می شود و شانس فرزند آوری را برای همیشه از دست می دهند .

این عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص میزان موفقیت این مرکز در مقایسه با مراکز خصوصی و غیر دولتی گفت: تفاوت واضحی ندارد و گاهی در بیماران با شرایط بسیار سخت ناباروری که چندمین بار تجربه ناموفق تشکیل جنین یا انتقال داشته اند درصد بالاتری از موفقیت و بارداری مشاهده شده است .

دکتر نقشینه کلیه خدمات این مرکزرا  با بالاترین کیفیت و  با تعرفه دولتی (90درصد هزینه های درمان توسط سازمان های بیمه گر پرداخت می شود) بیان کرد و گفت: پرداختی بیماران نسبت به سایر مراکز ناچیز بوده که این امر موجبات کاهش هزینه های پرداختی و تشویق و ترغیب به ادامه درمان ودر صورت نیاز تکرار سیکل های درمانی می شود .

وی تصریح کرد: از کل مراجعین که انتقال جنین انجام می دهند، حدود 30تا 50درصد شانس بارداری پیدا می کنند که طبق آمارهای بدست آمده حدود 30 درصد آنها به زایمان و تولد فرزند ختم می شوند .

بدیهی است مراجعه به هنگام به مرکز درمان ناباروری و تشخیص به موقع و درمان زوجین نابارور نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

شایان ذکر است زوجین نابارور که سن خانم کمتر از 49 سال باشد و ناباروری اولیه یا ثانویه  داشته باشند می توانند از بیمه  زوجین نابارور استفاده نمایند. در این طرح هرسال هر مراجعه کننده می تواند جهت انجام اعمال جراحی ICSI) IVF )و IUI    انتقال جنین سه  بار از  بیمه  استفاده کنند که این امر توسط کارشناسان مرکز محرز می شود.

قابل ذکر است این مرکز در جهت حمایت وتشویق مراجعین مبتلا به انواع سرطان که نیازمند شیمی درمانی هستن کلیه خدمات فریز تخمک، اسپرم و جنین بصورت رایگان انجام می شود .

دکتر نقشینه خدمات این مرکز را با تعرفه دولتی به شرح زیر عنوان نمود:

-آزمایش اسپرموگرام

- IUI

–IUI تعیین جنسیت

- PRP

–IVF ( میکرواینجکشن(icsi)) با روشهای معمول و DGC و ZETA

– انتقال جنین فریز

- فریز جنین

 – فریز اسپرم

 – فریز تخمک و در آینده ای بسیار نزدیک آزمایش PGD (تست تشخیص ناهنجاری های ژنتیکی در جنین و انتخاب جنین سالم جهت انتقال جنین ) و تانل تست ( تست تشخیص شکست کروموزوم در اسپرم) انجام می شود.

کلیه پزشکان و پرسنل مرکز همه روزه آماده خدمت رسانی فعال به هموطنان عزیز می باشند و جهت رزرو نوبت پزشکان درمانگاه ناباروری از روش زیر اقدام نمایید:

با شماره تلفن 33033850-031 تماس گرفته شود و یا بصورت حضوری ساعت 7:30 صبح هر روز بغیر از روزهای تعطیل اقدام به اخذ نوبت نمایند .

شایان ذکر است در این مرکز کلیه خدمات درمان ناباروری اعم ازشروع سیکل درمانی آی یو آی و آی وی اف و انتقال جنین صرفا جهت زوجین رسمی و قانونی با ثبت در شناسنامه هر دو انجام می شود .در صورت عدم ارائه مدارک شناسایی این مرکز در قبال خسارت وارد شده مسئول  نمی باشد.